۹ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۰۱
کد خبر: 82846462
T T
۰ نفر
مرد 47 ساله شهركردی پس از احیای قلبی به زندگی بازگشت

شهركرد- ایرنا- رئیس مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی چهارمحال و بختیاری گفت: مرد 47 ساله شهركردی كه دچار ایست قلبی شده بود با انجام عملیات احیا از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایرنا، فرامرز شاهین روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: مرد میانسال ساكن محله فرهنگیان شهركرد شامگاه سه شنبه پس از ایست قلبی ، علائم حیاتی خود را از دست می دهد.
وی ادامه داد: این حادثه به سرعت از سوی خانواده فرد به اورژانس اطلاع داده می شود و بلافاصله یك آمبولانس به همراه 2 تكنسین به محل حادثه اعزام می شوند و با انجام عملیات احیای قلبی و ریوی پیشرفته، قلب بیمار دوباره شروع به تپیدن كرد.
شاهین خاطرنشان كرد: كارشناسان فوریتهای پزشكی بیمار را برای ادامه درمان به بیمارستان هاجر شهركرد منتقل كردند.
به گزارش ایرنا، تكنسین های مركز فوریت های پزشكی چهارمحال و بختیاری در 11ماهه امسال به بیش از دو هزار ماموریت دورن شهر و برون شهری اعزام شدند.
ایست قلبی،‌ متوقف شدنِ ناگهانی و غیرمنتظره‌ی عملكرد قلب، تنفس و هوشیاری است كه ایست قلبی به طور معمول نتیجه‌ی اختلال الكتریكی در قلب است كه عمل پمپاژِ آن را مختل و رسیدن جریان خون را به سایر اندام‌ها متوقف می‌كند.
ایست قلبی، اورژانسی است و اگر سریع مورد درمان قرار نگیرد، باعث مرگ ناگهانی می‌شود، اما با مراقبت‌های پزشكیِ سریع و مناسب، ممكن است فردی كه دچار این عارضه شده است، زنده بماند.
انجام احیای قلبی ریوی (CPR)، درمان با دستگاه شوك یا حتی تنها فشار روی سینه، می‌توانند شانس زنده ماندن را تا رسیدنِ اورژانس، افزایش بدهند.
7363/2097

سرخط اخبار استان‌ها