۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۵۰
کد خبر: 82831238
T T
۰ نفر
جوان نخبه فارسی به مسابقات جهانی ربوكاپ كانادا دعوت شد

شیراز - ایرنا- سجاد اكبرپور كه از نخبگان استان فارس است به مسابقات جهانی ربوكاپ و اختراعات به میزبانی مونترآل كانادا در آمریكای شمالی دعوت شد.

به گزارش ایرنا از هر كشور تنها چهار نفر در هر بخش به مسابقات جهانی ربوكاپ و اختراعات دعوت می شوند كه سجاد اكبرپور برای حضور در این مسابقات انتخاب شده و باید 22 تا 29 خرداد ماه سال 97 در این تورنمنت بین المللی شركت كند.
سجاد اكبرپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اعلام كرد: در سال 2015 و 2017 میلادی با طرح ربات هوشمند نظامی موفق به كسب دو مدال نقره در مسابقات جهانی ربوكاپ و اختراعات شدم و همچنین در مسابقات آسیایی هوش مصنوعی و اختراعات سال 2016 كه در چین تایپه (تایوان)برگزار شد مدال طلای این دوره از مسابقات را كسب كردم.
این جوان نخبه بیان كرد: در پنج سال گذشته نیز در مسابقات كشوری 24 مدال از نوع طلا ، نقره و برنز كسب كرده ام كه آخرین آن را هفته گذشته در مسابقات كشوری ابتكارات و اختراعات ایران كه در دانشگاه صنعتی نوشیروانی مازندران برگزار شد بدست آوردم و موفق شدم با طرح جدیدم عنوان مقام برتر و فنی ترین طرح را از آن خود كنم.
اكبرپور با اشاره به اینكه تاكنون پنج دیپلم افتخار از اتحادیه اروپا دریافت كرده و برای سومین بار به مسابقات جهانی دعوت شده است، گفت: در جدیدترین تحقیقات علمی خود سامانه ای با نام «شهروند» طراحی كردم كه كاربردهای اقتصادی،خدماتی و اجتماعی بسیاری در مدیریت شهری بویژه در كلانشهرها دارد و دستاوردهایی نظیر كنترل ترافیك، كاهش مصرف سوخت، كاهش آلودگی هوا و ساماندهی خدمات شهری شهرداری ها را درپی خواهد داشت و پیش بینی می شود در یك ماه نخست عرضه این سامانه به بازار صدها هزار نفر از این سیستم به صورت كاملا رایگان بر روی گوشی های هوشمند خود بهره گیرند.
وی با اشاره به اینكه طرح سامانه شهروند در مسابقات جهانی اختراعات و ربوكاپ آمریكا شمالی - كانادا مورد تایید فنی قرار گرفته و رسما از وی برای شركت در این رویداد علمی جهانی دعوت شده، افزود: هر ساله تعداد محدودی طرح برتر از هر كشور به این مسابقات جهانی دعوت می شوند كه امسال در شهر مونترآل كانادا در آمریكای شمالی برگزار می شود تا به رقابت با یكدیگر بپردازند كه امیدوارم در این دوره از مسابقات بتوانم دیگر بار افتخاری علمی برای كشورم ایران كسب كنم.
موفقیت ها و دیپلم های افتخار این جوان نخبه به تایید دانشگاه آزاد اسلامی كشور، دانشگاه آزاد نیشابور، رئیس انجمن رباتیك ایران، رئیس دانشگاه صنعتی امیركبیر و دانشگاه صنعتی شریف رسیده است.
9873 /1876
مصاحبه كننده: محمدامین افشارپور ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالك زاده
۰ نفر