۲۲ بهمن ۱۳۹۶، ۹:۱۶
کد خبر: 82827858
T T
۰ نفر
رییس سازمان فضایی: تحریك تقاضای كشور به خدمات فضایی در دستور كار است

تهران- ایرنا- رییس سازمان فضایی كشور در یكی از شبكه های اجتماعی نوشت: برنامه ریزی لازم برای تحریك تقاضای كشور به خدمات فضایی در دستور كار جدی این سازمان است.

به گزارش روز یكشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا مرتضی براری در صفحه اینستاگرام خود نوشت: زیر ساخت های سخت افزاری و نرم افرازی مورد نیاز برای این موضوع باید آماده شود.
وی ادامه داد: امروزه همه بازیگران عرصه فضایی اعم از مركزهای تحقیقاتی، سازندگان، اپراتورها و خدمات دهندگان در كنار هم یك زنجیره ارزش را تشكیل داده اند؛ نقص در عملكرد هریك از اركان این زنجیره در نهایت منجر به نقص در ارزش آفرینی آن می شود.
براری به تلاش های ارزشمندی كه در لایه اولیه این زنجیره یعنی تحقیق و توسعه و ساخت سامانه های فضایی صورت گرفته، اشاره كرد و ادامه داد: باید با استفاده از همه ظرفیت های ممكن از جمله بخش خصوصی در آینده نیز ادامه یابد.
وی افزود: بر اساس آمارهای بین المللی بالاترین میزان بازگشت سرمایه در لایه های آخر این زنجیره یعنی اپراتورهای فضایی و خدمات دهندگان فضایی وجود دارد.
معاون وزیر ارتباطات نوشت: لایه های مذكور در كشور ما كمتر مورد توجه قرار گرفته است؛ اگر چه در نگاه نخست ارزش از ابتدای زنجیره ایجاد شده و به مرور تقویت می شود اما برای شكل گیری اقتصادی این زنجیره بایستی از نقطه پایان یعنی تقاضای كاربران نهایی آغاز كرد.
وی نوشت: این تقاضا می تواند به خدمت دهندگان رسیده و منجر به فعالیت اپراتور ها شود.
به گزارش ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهاردهم بهمن ماه در روز ملی فناوری فضایی از كارابردی نبودن صنعت فضایی در كشور انتقاد كرد و گفت: ما در كاربردی كردن صنعت فضایی ضعف داریم؛ قوای ما برای موضوع كاربرد و اقتصاد تقسیم شده است و تمركز در این عرصه نداریم.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2078*2025
خبرنگار: محمدمهدی بهرامی*انتشار دهنده: لیلا جودی
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد