۱۸ بهمن ۱۳۹۶، ۷:۵۶
کد خبر: 82822955
T T
۰ نفر
هشدار كره شمالي به آمريكا و كره جنوبي درباره برگزاري رزمايش مشترك

پكن - ايرنا - كره شمالي امروز چهارشنبه يك بار ديگر به آمريكا و كره جنوبي در باره برگزاري رزمايش مشترك سالانه هشدار داد.

به گزارش ايرنا كره جنوبي و آمريكا مي گويند رزمايش مشترك آنها امسال پس از برگزاري بازي هاي المپيك زمستاني 'پيونگ چانگ' انجام خواهد شد اما زمان آن را تعيين نكرده اند.
مساله برگزاري رزمايش مشترك سالانه دو كشور در چند دهه گذشته يكي از اصلي ترين محورهاي اختلاف آنها با كره شمالي بوده است و بسياري تحليلگران بر اين باورند همين موضوع موجب شده است تا 'پيونگ يانگ' به سمت توسعه تسليحات هسته اي گام بردارد.
كره شمالي به اين دو كشور هشدار داده است كه از سرگيري اين رزمايش در سال جاري ميلادي مي تواند شبه جزيره كره را يك بار ديگر به صحنه رويارويي تبديل كند.
خبرگزاري كره شمالي تصريح كرده است اگر اين دو كشور رزمايش برگزار كنند شبه جزيره كره بار ديگر شرايط فاجعه باري خواهد داشت و به صحنه بحران و تنش و رويارويي تبديل خواهد شد و مسئول آن آمريكا و كره جنوبي هستند.
اين گزارش مي افزايد كره شمالي حتي قبل از بازي هاي المپيك زمستاني نيز هشدار داده بود كه برگزاري اين رزمايش اوضاع را متشنج خواهد كرد.
اين رزمايش ماه مارس هر سال تا اواخر آوريل برگزار مي شود و 'فول ايگل' و 'كي ريزالو' نام دارد و امسال از ماه آوريل شروع خواهد شد اگرچه تاريخ دقيق آن اعلام نشده است.
كره شمالي تاكيد كرده است اين رزمايش دسيسه بزرگ آمريكا براي برهم زدن آرامش و صلح در شبه جزيره كره و جلوگيري از وحدت دو كره است و جنگ طلباني در كره جنوبي هم واشنگتن را ياري مي دهند تا بتدريج تسليحات هسته اي اش را در شبه جزيره كره مستقر كند.
روزنامه ژاپن تودي نوشته است احتمالا شينزو آبه نخست وزير ژاپن روز چهارشنبه زماني كه 'مايك پنس' معاون وزير خارجه آمريكا وارد توكيو شود با او در باره برگزاري اين رزمايش گفت و گو خواهد كرد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان