۱۱ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۰۸
کد خبر: 82814558
T T
۰ نفر
كشف بیش از 15 تن پیش ساز مواد مخدر از نوع هروئین و مرفین

تهران - ایرنا - ماموران گمرك شهید رجایی یك محموله پیش ساز مواد مخدر را به میزان 15 تن و 750 كیلوگرم كشف كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از گمرك، این محموله كه شامل 785 گالن بوده و از این مواد پیش ساز در تولید مواد مخدر از نوع هروئین و مرفین استفاده می شود، از كشور تایوان بارگیری شده بود و مقصد آن نیز یكی از كشورهای همسایه بوده است.
این محموله ترانزیتی تحت عنوان روغن موتور به گمرك شهید رجایی اظهار شده بود كه با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران گمرك و با رصد اطلاعات سامانه جامع گمركی در رویه ترانزیت گمرك شهید رجایی كشف و ضبط شده است.
حبیب الله جناغ معاون صادرات و ترانزیت گمرك شهید رجایی در خصوص كشف این محموله بزرگ پیش ساز مواد مخدر صنعتی گفت: با توجه به ارزیابی این كالا در مسیر قرمز و با تقاطع گیری و مغایرت در ورود اطلاعات و شكل ظاهری گالن‌ها نسبت به تخلیه محموله از كانتینر اقدام شد.
به گفته وی، فقط دو ردیف ابتدایی این كانتینر به تعداد 176 گالن 20 لیتری روغن موتور و در قسمت عقب آن 785 گالن به وزن تقریبی 15700 كیلوگرم انیدرید استیك (پیش‌ساز مواد مخدر) جاسازی شده بود.
مواد شیمیایی مكشوفه پس از آزمایش دقیق از نوع قوی اسید انیدرید استیك تشخیص داده شد كه ماده اولیه ساخت هروئین است.
این پنجمین محموله پیش‌ساز مواد مخدر است كه در سال جاری توسط كارشناسان گمرك شهید رجایی كشف و توقیف می شود.
گمرك ایران از ابتدای سالجاری تاكنون موفق به كشف بیش از 60 تن انواع مواد مخدر سنتی، صنعتی و پیش ساز مواد مخدر شده و رتبه نخست دنیا را در كشف انواع كالاهای قاچاق بر اساس ارزیابی سازمان جهانی گمرك طی سال 2017 كسب كرده است.

اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*2025* 6075
خبرنگار: لیلا جودی** انتشاردهنده: زهرا هجینی نژاد
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد