۹ بهمن ۱۳۹۶، ۱۳:۲۷
کد خبر: 82812338
T T
۰ نفر
تدابير جديد دولت مكزيك براي مقابله با موج فزاينده خشونت در اين كشور

تهران - ايرنا - مقامات مكزيك اعلام كردند كه دولت قرار است نيروهاي جديدي را براي سركوب گروههاي جنايتكار در مناطقي كه خشونتها در انجا افزايش داشته، مستقر كند.

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاري رويترز، خشونت گسترده در اين مناطق مكزيك منجر به كشته شدن بيش از 25 هزار نفر در سال گذشته ميلادي شد.
درهمين حال 'رناتو سالس' يك كميسيونر امنيت ملي در مكزيك اعلام كرد كه نيروهاي پليس فدرال با مقامات محلي براي شناسايي و تعقيب جنايتكاران مهم و شناخته شده و تقويت روند تحقيقات همكاري خواهند كرد.
وي خاطرنشان كرد، هدف از استقرار اين نيروهاي جديد احياي صلح و آرامش براي همه شهروندان مكزيك است. وي به شمار نيروهايي كه قرار است در اين مناطق مستقر شوند، اشاره اي نكرد.
اقدامات دولت مكزيك براي مهار موج خشونت ها و مقابله با گروههاي جنايتكار و كارتل هاي توزيع كننده مواد مخذر در مناطق مختلف اين كشور موثر نبوده و سال گذشته ركود بيش از 25 هزار كشته در اين خشونتها ثبت شد. مسئله مقابله با خشونت در مكزيك به يكي از موضوعات كليدي پيش از انتخابات رياست جمهوري ماه ژوئيه اين كشور تبديل شده است.
خشونتها در برخي مناطق مكزيك به گونه اي بوده كه برخي اوضاع اين شهرها را با مناطق جنگ زده و تحت درگيري در عراق، سوريه و افغانستان هم رديف دانسته اند.
خشونتها در سال جاري ميلادي در مكزيك ادامه داشته به طوريكه دست كم 25 نفر در در خشونتهاي روزهاي اخير كشته شدند.
اروپام**9234**1590

سرخط اخبار جهان