۴ بهمن ۱۳۹۶، ۵:۰۶
کد خبر: 82806116
T T
۰ نفر
پيش بيني صندوق بين المللي پول درباره رشد اقتصادي چين در داووس

پكن - ايرنا - صندوق بين المللي پول در جديدترين گزارش خود در حاشيه برگزاري اجلاس مجمع جهاني اقتصادي 'داووس' در سوييس اعلام كرد رشد اقتصادي چين در سال جاري ميلادي به قوت سال 2017 نخواهد بود.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا اداره ملي آمار چين رشد اقتصادي اين كشور را در پايان سال 2017 ميلادي 6.9 درصد اعلام كرد كه از پيش بيني 6.5 درصدي بيشتر بوده است.
با اين وصف چين مي گويد رشد اقتصادي اين كشور در سال 2018 مانند سال گذشته ميلادي نخواهد بود و صندوق بين المللي پول در باره رشد اين كشور در داووس گفته است كه اوضاع اقتصادي چين فعلا مطلوب است.
اين صندوق افزوده است براوردها نشان مي دهد بر پايه اصلاحات اقتصادي و بهبود شرايط اقتصادي در چين و كشورهاي ديگر؛ رشد اقتصادي اين كشور نزديك به 6/6 درصد در سال 2018 ميلادي خواهد بود.
گزارش اين صندوق در مجمع اقتصادي داووس نشان مي دهد رشد اقتصادي چين در ماه اكتبر سال قبل براي سال 2018 ميلادي نزديك به 6.5 درصد پيش بيني شده بود.
از سوي ديگر مركز اقتصادي مورگان در حاشيه اجلاس داووس پيش بيني كرده است كه رشد اقتصادي چين براي سال 2018 ميلادي بين 6.4 درصد تا 6.7 درصد خواهد بود.
در همين حال 'كريستين لاگارد' رييس صندوق بين المللي پول در اجلاس جهاني اقتصادي داووس در سوييس گفته است رشد اقتصادي جهان در سال 2018 ميلادي تا اندازه اي بيش از پيش بيني ها رشد خواهد كرد.
وي خاطر نشان كرد رشد اقتصادي جهان در سال جاري ميلادي و سال 2019 ميلادي احتمال دو دهم درصد بيشتر شده و به 3.9 درصد خواهد رسيد.
وي در عين حال هشدار داد رهبران سياسي و مسئولان امور اقتصادي كشورها و برنامه ريزان بايد در نظر داشته باشند كه دنيا كماكان با چالش هايي روبروست كه مي تواند اين رشد را تغيير دهد.
رشد اقتصادي دنيا بر اساس گزارش صندوق بين المللي پول كه در داووس ارايه شده است نزديك به 3.7 درصد بود كه يك دهم درصد نسبت به پيش بيني بيشتر بوده است.
صندوق بين المللي پول تاكيد كرده است كه رشد اقتصادي جهان بتدريج تثبيت خواهد شد اما باز هم متغيرهاي اقتصادي و سياسي مي تواند به طور ناگهاني شرايط را تغيير دهد.
لاگارد گفت كه هنوز بحران اقتصادي دنيا را تهديد مي كند اين بحران پشت سر گذاشته شده است اما اگر كشورها راهبردهاي اقتصادي دقيقي انتخاب نكنند ممكن است مقابله با بحران بعدي به مراتب سخت تر باشد.
به گزارش ايرنا، اجلاس مجمع جهاني اقتصاد ژانويه هر سال با حضور شمار زيادي از روساي جمهوري، نخست وزيران، رهبران تجاري و بانكي و اقتصاددانهاي جهان در داووس سوئيس برگزار مي شود. در اجلاس امسال كه تا روز جمعه ادامه دارد شماري از رهبران جهان از جمله نخست وزير هند، رئيس جمهوري فرانسه، صدر اعظم آلمان، نخست وزير انگليس و رئيس جمهوري آمريكا سخنراني مي كنند.
در اين اجلاس پنل ها و ميزگردهاي مختلف و متنوعي برگزار مي شود و در حاشيه آن نيز ديدارهايي خصوصي بين سياستمداران و مقامات اقتصادي براي بررسي مسائل روز برگزار مي شود.
در اجلاس امسال داووس دهها پنل و ميزگرد كارشناسي و سخنراني با موضوعات مختلفي از جمله اقتصاد ديجيتال، سامانه هاي انرژي، پارادايم هاي جديد سلامت و بهداشت، آوارگان، دورنماي علمي جهان، تاثيرات طرح 'يك كمربند و يك جاده' چين و موضوعات ديگر برگزار مي شود.
همچنين با مطرح شدن بحث آزارهاي جنسي در آمريكا و اروپا در ماههاي گذشته، در اجلاس امسال مجمع جهاني اقتصاد موضوعات مرتبط با نابرابري و شكاف جنسيتي نيز در پنلها و ميزگردهاي مختلفي مورد بحث قرار مي گيرد به همين دليل امسال براي اولين بار تمام افرادي كه رياست مشترك اجلاس را بر عهده دارند، زن هستند و اجلاسي با رياست بانوان برگزار مي شود.
اجلاس امسال مجمع جهاني اقتصادي با شعار 'ايجاد آينده اي مشترك در جهاني اختلاف زده' و در حالي برگزار مي شود كه بنا به گزارش پايگاه رسمي مجمع داووس، محيط جهاني به ميزان شگرفي تغيير كرده و اختلافات ژئواستراتژيك در جبهه هاي مختلف ظهور كرده كه پيامدهاي گسترده سياسي، اقتصادي و اجتماعي خواهد داشت.
از اين رو چهل و هشتمين نشست سالانه مجمع جهاني اقتصادي قصد دارد رهبران جهان از سطوح مختلف را براي ايجاد يك روايت مشترك به منظور بهبود اوضاع جهان گرد هم آورد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان