۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 82795299
T T
۰ نفر
چهارخطّه شدن جاده سمیرم یاسوج رونق اقتصادی منطقه را در پی دارد

سمیرم، اصفهان- ایرنا- نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح چهار خطّه شدن جاده سمیرم به یاسوج به رونق اقتصاد و كشاورزی این منطقه و حتی استان اصفهان كمك خواهد كرد.

اصغر سلیمی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به جلسه روز گذشته خود با معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار كرد: مهمترین موضوع مطرح شده در آن نشست، اجرای سریع چهارخطه شدن جاده سمیرم به یاسوج بود.
به گفته وی مهرماه امسال یكهزار میلیارد ریال برای مرحله اول این جاده اختصاص یافت، اما هنوز خبری از عملیات اجرایی آن از سمت استان اصفهان نیست.
عضو كمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: این طرح كلان ملی در سال 89 كلید زده شد و امسال مقرر شد مرحله اول طرح به مناقصه گذاشته شده و 33 كیلومتر آن از سمت سمیرم اصفهان با یكهزار میلیارد ریال اعتبار اولیه آغاز شود.
وی با تاكید بر اجرای این طرح و درخواست مجدد از معاون وزیر راه در این رابطه، اظهار كرد: درآن جلسه نیز از معاون برنامه‌ ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی خواسته شد بصورت جدی پیگیر آغاز كار این پروژه با توجه به بین استانی و ترانزیتی بودن مسیر باشند.
نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه شاهد تصادف های زیادی در این جاده بویژه در ایام تابستان و تعطیلات هستیم افزود:حوادث این جاده ضرورت چهارخطه كردن این جاده را دوچندان می كند.
سلیمی یادآوری كرد: كهگیلویه و بویر احمد عملیات اجرایی چهارخطه شدن از سمت یاسوج را كلید زده و انتظار می رود مسئولان در اصفهان نیز هر چه زودتر برای عملیات اجرایی این پروژه اقدام كنند.
شهرستان كوهستانی و سردسیر سمیرم دارای 40 كیلومتر بزرگراه، 73 كیلومتر راه اصلی، 125 كیلومتر راه فرعی و 403 كیلومتر راه روستایی است.
این شهرستان رتبه دوم راه های همسنگ و رتبه سوم راه های روستایی استان اصفهان را به خود اختصاص داده است.
سمیرم در فاصله 164 كیلومتری شمال یاسوج قرار دارد و جاده پرتردد و كوهستانی بین این مناطق هر ساله شاهد سوانح رانندگی مرگباری است.
ت/7147 / 6022 خبرنگار: محمود افشاری - انتشار دهنده : عمادی

سرخط اخبار استان‌ها