۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۳۱
کد خبر: 82794521
T T
۰ نفر
نواخته شدن زنگ ميزباني از مسافران نوروزي در مازندران

ساري – ايرنا – بيش از 60 روز مانده تا آغاز فصل بهار و سال جديد ، مسئولان و دست اندركاران سفرهاي نوروزي استان مازندران با برگزاري جلسه ستاد تسهيلات سفر چيدمان برنامه هاي خود را براي ميزباني شايسته از مسافران فراهم كردند .

نشست امروز ستاد اجرايي خدمات سفر نوروزي سال 1397 با حضور معاون عمراني استاندار مازندران كه جانشين ستاد تسهيلات سفر نيز است به همراه اعضاي كميته هاي 12 گانه اين ستاد در اداره كل متولي اين امور يعني اداره كل صنايع دستي ، گردشگري و ميراث فرهنگي در ساري برگزار شد .
** رونق بيشتر نمايشگاههاي صنايع دستي در نوروز 97
معاون عمران استاندار از پر رونق شدن نمايشگاه هاي صنايع دستي در نوروز 97 خبرداد و گفت كه تلاش بر اين است تا در تمامي شهرستان هاي استان يك نمايشگاه برپا شود .
علي نببيان از فرمانداران هر شهرستان به عنوان مسئولان پيگيري امور مربوط به ستاد سفر نوروزي نام برد و افزود : با برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي مي توان ظرفيت ها و جذابيت هاي استان را به مسافران عرضه كرد .
وي ادامه داد : نوروز سال 96 در 12 شهرستان مازندران 18 نمايشگاه صنايع دستي برپا شد كه از محل فروش صنايع دستي در اين نمايشگاه 80 ميليارد ريال درآمدزايي براي هنرمندان به دست آمد .
جانشين ستاد اجرايي خدمات سفرنوروزي مازندران به برپايي نمايشگاه سالانه گردشگري در نوشهر اشاره كرد و گفت : عرضه با كيفيت و تنوع محصولات و صنايع دستي و سوغات محلي در اين نمايشگاه مي تواند در جذب بيشتر مسافران تاثير خود را بگذارد .
*** رونق بوم گردي افزايش استفاده از جاذبه هاي روستايي مازندران
وي با اشاره به حضور واقامت بيش از 2 ميليون مسافر در واحدهاي بوم گردي مازندران در نوروز سال 96 گفت : با شناسايي ظرفيت هاي جديد بوم گردي در روستاها مي توان اقامتگاه هاي خوب و سنتي را براي مسافران فراهم كرد .
براساس اعلام اداره كل ميراث فرهنگي مازندران ، بيش از 50 واحد بوم گردي در اين استان وجود دارد .
نبييان از ايجاد فضاهايي براي عرضه محصولات بومي و محلي روستاييان مازندران به عنوان دستور كار شهرداران در نوروز 97 نام برد .
وي همچنين از شهرداران مازندران خواست تا اقدامات لازم را براي مناسب سازي ورودي شهرها و همچنين امكانات رفاهي از قبيل سرويس بهداشتي و نمازخانه ها را ايجاد بكنند .
مديركل ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي استان مازندران نيز بر حفظ بافت تاريخي برخي شهرهاي قديمي همچون ساري ، بابل ، آمل ، آلاشت و بابلسر تاكيد كرد و گفت كه ساخت وسازهاي نامتناسب ، چهره اي نازيبا و بهم ريخته را در اطراف اين بافت هاي تاريخي ايجاد كرده اند .
دلاور بزرگ نيا از فرمانداران اين شهرستان ها خواست تا در رعايت چهارچوب هاي قانوني براي جلوگيري از بهم ريختگي اين بافت هاي تاريخي دقت و توجه لازم را داشته باشند .
وي نظارت بر قيمت‌ها و رعايت مسائل بهداشتي درواحدهاي پذيرايي استان مازندران را ضروري دانست و ادامه داد : در نوروز سال 97 دقت و توجه ويژه تري به اين مقوله ها خواهد شد .
مدير كل ميراث فرهنگي مازندران بر برگزاري برنامه هاي بومي و محلي د رقالب تئاتر ، موسيقي و همچنين جشنواره به عنوان برنامه ويژه ستاد اجرايي خدمات سفر در نوروز پيش رو عنوان كرد و افزود : با برگزاري اين رخدادها به دنبال عرضه فرهنگ و رسوم مازندران به مردم ديگر خطه هاي كشور هستيم .
سالهاي گذشته ستاد اجرايي خدمات سفرهاي نوروزي مازندران از 27 اسفند ماه فعاليت خود را در قالب 12 كميته آغاز مي كرد و فعاليت آن تا 15 فروردين ادامه داشت .
در اين ستاد مسئولان و كارشناسان ادارات كل درگير با مسائل سفر از جمله راه ، هلال احمر ، علوم پزشكي گردشگري ، فرهنگ و ارشاد حضور دارند تا در مدت حضور مسافران نوروزي تمامي تمهيدات لازم و به لحظه براي ارائه خدمات به آنان انديشيده شود .
قرار است اين ستاد همچون سالهاي گذشته در همين زمان فعاليت خود را آغاز بكند .
خبرنگار : رضا غلامي ** انتشاردهنده : محسن حسن نيا
/1899/7335

سرخط اخبار استان‌ها