۲ مرداد ۱۳۸۴، ۰:۰۱
کد خبر: 8278626
T T
۰ نفر
بازیهای رایانه ای در صدر نتایج جستجوهای اینترنتی # تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 02/05/84 خارجی.اجتماعی.رایانه. نتایج یک تحقیق نشان می دهد، کاربران اینترنت بیش از همه بدنبال تصویر و راه های تقلب در بازیهای رایانه ای هستند. به گزارش روز یکشنبه پایگاه اینترنتی بی بی سی، تحقیق موسسه "وردترکر" نشان می دهد که 10 سال سرمایه گذاری در اینترنت به رشد و تکامل این رسانه کمک کرده، ولی کاربران عمدتا به دنبال چیزهای پیش و پا افتاده می گردند. این پژوهشکده با بررسی واژگان مورد جستجوی کاربران اینترنت، به این نتیجه رسیده که اسامی زنان معروف در صدر فهرست 300 کلمه پر جوینده قرار دارد. در 19 ژوئیه، "جسیکا سیمپسون" خواننده آمریکایی در صدر این اسامی قرار دارد. "جسیکا آلبا" هنرپیشه، "دانیلا هانتوچووا" تنیسور و "پاریس هیلتون" بازیگر سینما و تلویزیون به ترتیب دوم، چهارم و پنجم شدند. این نتایج موجب نگرانی کارشناسان درباره رفتارهای اینترنتی کاربران شد، مخصوصا این که وردترکر کلمات مورد نظر افراد علاقه مند به سایتهای هرزه نگاری را دنبال نمی کند. ناظران می گویند: در صورت افزودن آن واژگان می توان فهمید که کاربران شاهراه جهانی اطلاعات از هدف اولیه طراحان آن برای اطلاع رسانی به هنگام و جامع منحرف شده اند. "دنی سولیوان" سردبیر "دیده بان جستجوگرهای اینترنت" به مجله فوربز گفته است: بیشترین نتایج جستجوها حاکی است که کاربران بدنبال هرزه نگاری هستند حتی زمانی که کاربران به دنبال سایتهای هرزه نگاری نیستند، جستجوی آنها باز برای کارشناسان چندان امیدبخش نیست. تحقیق وردترکر نشان می دهد: تقلب های "پلی استیشن 2"، "ایکس باکس" (دو دستگاه بازی رایانه ای ساخت سونی و مایکروسافت ) در میان فهرست محبوب ترین عبارت مورد جستجو به ترتیب ششم و هفتم بودند. تصنیف های موسیقی سوم شد و طنز و لطیفه در مکان هشتم این فهرست ایستاد.
سولیوان می گوید: حتی وقتی کاربران در اینترنت بدنبال هرزه نگاری، تقلب و موسیقی نیستند، آنها به بیراهه های مضحک می روند. وی به فوربز گفته است: تنها چیز دیگری که می بینید جستجوهای راهیابی است، مثلا کابران دنبال سایت هات میل یا گوگل می گردند. نگاهی به نتایج موسسه وردترکر نشان می داد که سولیوان حقیقت را می گوید.
گوگل دهمین واژه محبوب در میان کلمات پر جوینده است. به عبارت دیگر، کاربران در یک موتور جستجوگر بدنبال موتور جستجوی دیگری هستند. وردترکر همچنین گفت: نام "پاریس هیلتون" که وارث هتلهای زنجیره ای هیلتون است، پرجوینده ترین عبارت تمام ادوار است و گوگل با اختلاف اندکی در مکان دوم جا دارد. سولیوان افزود: بعید است نتایج گوگل که "مادر" تمام جستجوگرهای اینترنت نامیده می شود، تفاوت چندانی با گزارش وردترکر داشته باشد. وی گفته است: "گوگل فهرست 50 واژه پر جوینده را منتشر نمی کند، ولی اگر آن را منتشر می کرد، وضع خیلی فرق نمی نمود". گوگل فهرستی از نتایج جستجوها را منتشر می کند که بیشتر با اخبار مرتبط هستند. صویر/1158 / 1651 /
۰ نفر