۱۳ دی ۱۳۹۶، ۱۹:۵۷
کد خبر: 82785119
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری چچن، موضع ترامپ را در برابر ایران بی اساس خواند

مسكو - ایرنا - رمضان قدیروف رئیس جمهوری چچن در فدراسیون روسیه روز چهارشنبه موضع گیری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا را در برابر رویدادهای ایران، غیرقابل قبول و بی اساس خواند.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری چچن با بیان اینكه فقط حكومت و مردم ایران می توانند مسائل كشور خود را حل كنند، اظهار داشت: روسیه به عنوان همسایه ایران، علاقه مند به صلح و آرامش و ثبات در این كشور است.
به گفته وی، ترامپ در حالی از ایران می خواهد كه حق معترضان را برای بیان دیدگاه هایشان، فراهم كند كه دولتش در برابر بسته شدن حساب كاربری منتقدان خود در شبكه های اجتماعی سكوت می كند.
قدیروف افزود: آمریكا حمایت ایران از مبارزه دولت سوریه با گروه تروریستی داعش و حق ملت فلسطین برای تاسیس حكومت مستقل خود به پایتختی قدس را پشتیبانی از تروریسم می خواند.
قدیرروف بار دیگر به بسته شدن حساب كاربری خود در فیس بوك به بهانه قرار گرفتن نام وی در فهرست تحریم های آمریكا اشاره كرد و افزود: فیس بوك چرا حساب های كاربری سیاستمداران كشورهای آمریكای لاتین را نمی بندد كه نامشان در فهرست تحریم ها قرار دارد.
قدیروف گفت: چرا زمانی كه فیس بوك حساب كاربری مرا به بهانه واهی می بندد، دولت آمریكا به رغم اینكه این اقدام بی پایه و اساس است، آن را محكوم نمی كند و سكوت می كند.
وی تصریح كرد: وزارت امور خارجه آمریكا از اینكه به صراحت، دیدگاه خود را در باره اقدامات آمریكا در جهان اسلام بازگو می كنم، ناراحت است.
قدیروف گفت: علت بسته شدن حساب كاربری من در فیس بوك، محكوم كردن تصمیم ترامپ برای انتقال سفارتخانه آمریكا از تل آویو به قدس است.
به گزارش ایرنا، حساب كاربری رمضان قدیروف در فیس بوك و اینستاگرام از دو هفته پیش همزمان با قرار گرفتن نام وی در فهرست تحریم های آمریكا علیه روسیه، بسته شده است.
اروپام*391**1346** رحمت الله خدادادی**انتشاردهنده: محسن شریفی**

سرخط اخبار سیاست خارجی