معاون دبیركل حزب الله لبنان: دشمنان به دنبال شكستن مقاومت ایران هستند/ایران بار دیگر پیروز خواهد شد

بیروت-ایرنا-شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیركل حزب الله لبنان گفت: دشمنان تلاش دارند مقاومت ایران را درهم شكنند و به آن دست درازی كنند اما ایران همچنان با قدرت به راه خود ادامه می دهد و پیروز می شود و در كنار مقاومت خواهد ایستاد.

به گزارش ایرنا، شیخ قاسم این سخنان را روز چهارشنبه در نشست اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در بیروت مطرح كرد.
به نظر می رسد سخنان وی اشاره به اظهارات و اقدامات مداخله جویانه برخی كشورها از جمله آمریكا و عربستان سعودی در ناآرامی های اخیر در ایران دارد.
از پنجشنبه هفته گذشته یك رشته اعتراض های مردمی در مناطق مختلف ایران برگزار شده است. این در حالی است كه برخی تلاش كرده اند با تحریك برخی كشورها، با دست زدن به اقدامات خشونت طلبانه و طرح شعارهای براندازانه، مسیر خواسته های مردم را كه عمدتا اقتصادی است منحرف كنند.
معاون دبیركل حزب الله لبنان گفت: ایران برای یاری ملت های مقاوم تلاش های زیادی به كار بسته است. ایران محور مقاومت را حمایت و رهبری می كند و این مایه افتخار است و با صدای بلند این را به جهان اعلام می كنیم.
معاون دبیركل حزب الله در بخش دیگر سخنانش به تحولات فلسطین پرداخت.
وی تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریكا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را از روی عجز و ضعف دانست و گفت: این تصمیم با وجود ملت مجاهد فلسطین هرگز تحقق نمی یابد.
شیخ قاسم با تاكید بر اینكه قدس با عزم ملت فلسطین پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند افزود: باید با نگاه مسئولت پذیرانه و آزادسازی به مسأله قدس بنگریم.
وی گفت: حزب الله از زمان آغاز پیدایش خود با تصمیمی قاطعانه فلسطین را به عنوان قطب نما و هدف قرار داده است.
معاون دبیركل حزب الله مقاومت را تنها راه احقاق حقوق فلسطینیان دانست و تاكید كرد كه آشتی یا روند صلح چیزی جز نیرنگ و انحراف نیست.
شیخ نعیم قاسم خواستار توقف هرگونه مذاكره و همكاری امنیتی با اسرائیل شد.
وی پیروزی های محور مقاومت بر داعش و تكفیری ها را به عنوان گام هایی برای آزادی فلسطین دانست و گفت: به نصرت الهی ایمان داریم و اسرائیل در برابر حق آزادی قدس باقی نمی ماند.
معاون دبیركل حزب الله خواستار به راه انداختن بسیج فرهنگی، رسانه ای و سیاسی علیه اشغالگری و خطرات آن شد و گفت: جهان باید صدای فریاد فلسطین را هر روزه بشنود
شیخ نعیم قاسم در پایان سخنانش وعده داد كه فلسطین آزاد خواهد شد و حتی وجودی از اسرائیل در منطقه ما باقی نخواهد ماند.
خاورم**2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئی

سرخط اخبار جهان