۱۲ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۳۰
کد خبر: 82783965
T T
۰ نفر
تانكر عراقی واژگون شد/ مواد سوختی وارد رودخانه حاشیه جاده شد

سنندج - ایرنا - یك دستگاه تانكر حمل سوخت عراقی عصر سه شنبه در جاده ارتباطی سنندج - مریوان واژگون شد و بخشی از محموله سوختی آن وارد رودخانه حریم این جاده شد.

سرهنگ عیسی گوهری شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه در 35 كیلومتری جاده مریوان - سنندج پس از شهر سروآباد روی داده است.
وی افزود: راننده عراقی این تانكر به علت بی دقتی از جاده منحرف شد و خودرو او به داخل دره سقوط كرد البته در این حادثه آسیبی به راننده نرسید.
از ابتدای دی ماه تانكرهای عراقی برای پنجمین بار حادثه ساز شده و در طول مسیر سنندج - مریوان به علت بی احتیاطی و كم تجربگی راننده واژگون شده اند.
روزانه 200 تا 300 دستگاه تانكر حامل سوخت در جاده های ارتباطی این استان تردد می كنند كه این تعداد در گذشته حدود 50 دستگاه بود.
تا پایان آبان امسال شاهد وقوع 19 فقره تصادف رانندگی تانكرهای حامل سوخت عراقی در جاده های استان كردستان بودیم.
براساس تصمیم اتخاذ شده از ساعت چهار بعد از ظهر تا هفت صبح روز بعد هیچ تانكر حامل سوخت مازوت اجازه تردد از جاده مریوان - سنندج را ندارد.
یكی از محورهای پر حادثه در جاده های كردستان، مسیر 130 كیلومتری سنندج به مریوان است كه به دلیل داشتن پیچ های متعدد و عبور خودروهای ترانزیتی به كانون حوادث جاده های كردستان تبدیل شده است.
كردستان در مسیر كریدور شماره 10 كشور (شمال به جنوب) قرار دارد اما از مسیر 310 كیلومتری این كریدور در كردستان تنها بخش كمی از آن به بزرگراه تبدیل شده است.
شرایط جغرافیایی كردستان باعث شده كه هزینه های راهسازی در این استان در مقایسه با استان های مركزی ایران چندین برابر باشد.
خبرنگار: امید بهمنی ** انتشار: مجید سلیمانی
6108/9102

سرخط اخبار استان‌ها