۱۰ دی ۱۳۹۶، ۱:۴۲
کد خبر: 82780858
T T
۰ نفر
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان: 9 هزار نفر در بخش معدن شاغل هستند

كاشان- ايرنا- رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: نزديك به 800 معدن در اين استان وجود دارد كه براي 9 هزار نفر فرصت شغلي ايجاد كرده است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، 'اسرافيل احمديه' شنبه در نشست بررسي مشكلات معدن داران شهرستان هاي كاشان و نطنز گفت: 800 معدن در استان اصفهان در حال بهره برداري است كه برخي از آنها به دليل مشكلاتي با مجوز اين سازمان تعطيل شدند.
وي با بيان اينكه بيش از 10 هزار ميليارد ريال در مجموع در بخش معدن استان اصفهان سرمايه گذاري شده افزود: با توجه به اينكه معدن ها مواد اوليه كارخانه هاي مختلف استان را تامين مي كنند، ايجاد واحدهاي فرآوري براي معدن داران بسيار مهم است.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بيان كرد: ايجاد اين واحدها نه تنها از خام فروشي كه تاكيد رهبر معظم انقلاب است، جلوگيري مي كند بلكه افزون بر فراهم كردن زمينه اشتغال بيشتر جوانان، ارزش افزوده كالا نيز بيشتر مي شود.
او در ادامه به اجراي طرح رونق اقتصادي اشاره كرد و گفت: اين طرح كه زير مجموعه اقتصاد مقاومتي، همزمان با سراسر كشور از سال گذشته در استان اصفهان نيز آغاز شد و بيش از هشت هزار و 300 ميليارد ريال تسهيلات به يك هزار و 50 واحد توليدي و صنعتي مشكل دار پرداخت شد كه همه آنها به چرخه توليد بازگشتند.
احمديه افزود: تا كنون 2 هزار واحد نيز در طرح رونق سال جاري نام نويسي كردند كه در نهايت افزون بر 180 ميليارد تومان تسهيلات به اين واحدهاي توليدي پرداخته شده و از اين نظر جزو رتبه هاي نخست كشور هستيم.
وي بدون اشاره به ميزان سرمايه گذاري در صدور پروانه بهره برداري طي سال جاري در استان اصفهان ادامه داد: اين استان از نظر تعداد صدور پروانه بهره برداري در 6 ماه نخست سال در سطح اول كشور قرار داشت.
رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان اضافه كرد: ميانگين واحدهاي تعطيل شده در اين استان نزديك به 25 درصد بود و در برخي شهرستان ها مانند كاشان و آران و بيدگل مشكلي وجود نداشت.
وي در ادامه نشست از تفويض اختيار بيشتر امور مربوط به صنعت و معدن و تجارت به رئيسان شهرستاني خبر داد و گفت: تفويض اختيار افزون بر حذف فرايند دست و پاگير اداري و جلوگيري از اتلاف وقت، زمينه سريعتر اشتغال را در منطقه فراهم مي كند.
احمديه همچنين از رئيسان شوراهاي اسلامي شهر و روستاها خواست براي بررسي، انتقال و برطرف كردن مشكلات معدن ها در منطقه يك نفر به عنوان نماينده به سازمان معرفي كنند.
برخي معدن داران نيز در اين نشست به مشكلاتي مانند پروانه بهره برداري، فرايندهاي اداري، اتلاف وقت و هزينه در رفت و آمد به مركز استان اشاره كردند.
نزديك به 200 معدن كه بيشتر آنها سنگ هاي ساختماني و تزئيني هستند، در شهرستان هاي كاشان و نطنز وجود دارد كه زمينه اشتغال بيش از 150 نفر را فراهم كرده است.
خبرنگار: يوسف صائب ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
6136/8123

سرخط اخبار استان‌ها