۲۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۳
کد خبر: 82767650
T T
۰ نفر
حمايت مالي از 220 زوج نابارور در مركز ناباروي قفقاز اردبيل

اردبيل - ايرنا - مديركل دفتر تخصصي پزشكي جهاد دانشگاهي از حمايت مالي از 220 زوج نابارور در مركز ناباروي قفقاز اردبيل خبر داد و گفت: ميزان موفقيت در مركز درمان ناباروري قفقاز قابل توجه است.

به گزارش ايرنا ، قدرت الله شاكرنژاد روز دوشنبه در نشستي با متخصصان مركز درمان ناباروري قفقاز جهاد دانشگاهي اردبيل به اجراي طرح حمايت مالي از زوجين نابارور در مركز درمان ناباروري قفقاز با مشاركت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي اشاره كرد و افزود: در سال گذشته 95 زوج در قالب اين طرح از 85 درصد تخفيف در هزينه هاي درماني بهره مند شدند كه امسال اين تعداد به 220 زوج رسيده است.
به گفته وي ، اين مركز يكي از مجهزترين مراكز درمان ناباروري كشور است و امكانات و تجهيزات آن مطابق با استاندارهاي چنين مراكزي است.
وي به فعاليت هفت مركز درمان ناباروري وابسته به جهاد دانشگاهي در سطح كشور خبر داد و گفت: جهاد دانشگاهي به دنبال ارتقاي كيفيت خدمات درماني در اين مراكز است تا بتواند ميزان رضايت مراجعه كنندگان را بالا ببرد.
مديركل دفتر تخصصي پزشكي جهاد دانشگاهي همچنين با اشاره به وجود سه ميليون زوج نابارور در كشور افزود: با توجه به نرخ بالاي ناباروري در استان اردبيل ضرورت دارد فعاليت هاي مركز درمان ناباروري قفقاز گسترش يابد.
شاكرنژاد مهم ترين مشكل مركز درمان ناباروري قفقاز را فضاي فيزيكي محدود آن دانست و اظهار كرد: بايد براي رفع اين مشكل، دفتر مركزي جهاد دانشگاهي و مسوولان استاني چاره اي بيانديشند تا ارائه خدمات به زوجين نابارور در اسرع وقت و بدون كوچك ترين مشكلي انجام گيرد.
او افزود: در حال حاضر جهاد دانشگاهي تعامل خوبي با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و در سطح استان ها با دانشگاه هاي علوم پزشكي دارد و با اعتماد سازي به دنبال تقويت اين تعاملات است.
او گفت: جهاد دانشگاهي فقط به دنبال ايجاد مركز درمان ناباروري نيست تصريح كرد: اين نهاد سعي دارد در اين مراكز ضمن انجام امور درماني ، فعاليت هاي پژوهشي و تحقيقاتي مورد نياز كشور را انجام دهد تا به راهكارهاي نويني در رفع مشكلات نازايي زوجين دست يابد.
رئيس جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل نيز در اين نشست از تشكيل بيش از 20 هزار پرونده براي مراجعه كنندگان به مركز درمان ناباروري قفقاز خبر داد.
مهران اوچي اردبيلي افزود: 19 درصد از اين تعداد مربوط به اتباع خارجي است و طبق اعلام خانواده ها، درمان بيش از 700 زوج موفقيت آميز بوده و بيش از 300 نوزاد هم با روش هاي درماني متولد شده است.
وي اظهار داشت: با توجه به نرخ ناباروري در استان اردبيل، فعاليت مركز درمان ناباروري از ضرورت هاي استان محسوب مي شد به همين خاطر جهاد دانشگاهي با ايجاد مركز درمان ناباروري قفقاز اين خلاء را جبران كرد.
رئيس جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل فضاي فيزيكي مركز درمان ناباروري را با توجه به حجم فعاليت آن ناكافي دانست و گفت: در تلاش هستيم به كمك مسوولان استان مكاني مناسب و در شان مراجعه كنندگان اين مركز فراهم كنيم تا ارائه خدمات ، كاملا استاندارد و به بهترين نحو صورت گيرد.
وي به استفاده از فاكتورهاي رشد پلاكتي (PRP) براي درمان شكست مكرر لانه گزيني در انتقال جنين در مركز درمان ناباروري قفقاز جهاد دانشگاهي اردبيل اشاره كرد و افزود: استفاده از اين روش در IVF با افزايش ميزان چسبندگي ديواره رحم، عمل لانه گزيني جنين را تا حد زيادي بالا برده است.
فعاليت مركز آموزش علمي - كاربردي جهاد دانشگاهي استان اردبيل از سال 89 آغاز شده و 6 رشته گرافيك ، حسابداري دولتي ، نرم افزار كامپيوتر ، فناوري اطلاعات و مهندسي تكنولوژي اطلاعات در اين مركز داير بوده و 314 نفر در اين رشته ها مشغول به تحصيل هستند.
برنامه هاي پژوهشي گياهان دارويي ، پژوهش در فعاليت مهندسي بافت استخوان و راه اندازي مركز درمان ناباروري قفقاز از جمله فعاليت هاي شاخص جهاد دانشگاهي استان اردبيل است.
خبرنگار: گيتي طالبي ** انتشار دهنده: عارف شيرزاد
6018/1257

سرخط اخبار استان‌ها