۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۸
کد خبر: 82766360
T T
۰ نفر
40 درصد به ظرفيت نيروي اداري تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان اضافه مي شود

زاهدان- ايرنا- معاون وزير دادگستري و رئيس سازمان تعزيرات حكومتي گفت: تا پايان دي ماه 40 درصد معادل 20 نفر به ظرفيت فعلي 50 نفري نيروي اداري تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان اضافه مي شود.

به گزارش ايرنا جمال انصاري روز يكشنبه در آيين توديع و معارفه مديركل تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: 10 نفر از مجموع نيروي انساني كه به تعزيرات حكومتي استان اضافه مي شوند زن و 10 نفر ديگر مرد هستند.
وي افزود: بر اساس ساختار سازماني تعريف شده مجموعه تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان به درجه يك ارتقا يافته است به اين معنا كه پست سازماني آن از 100 مورد به 300 مورد افزايش مي يابد.
وي تاكيد كرد: با توجه به گستردگي سيستان و بلوچستان و نياز مردم شهرستان هاي مختلف آن به افزايش شمار ادارات تعزيرات حكومتي در صورت همكاري مسئولان استاني در رابطه با تامين زيرساخت ها قول تامين نيروي انساني لازم در اين رابطه را مي دهيم.
رئيس سازمان تعزيرات حكومتي گفت: برايم توفيقي بود كه در نخستين سفر استاني خود امروز در جمع مردم شريف و مرزدار سيستان و بلوچستان حاضر شوم.
انصاري افزود: رسالت مسئولان در همه بخش هاي حاكميتي چيزي غير از فراهم كردن بهترين شرايط براي مردم نيست و سازمان تعزيرات حكومتي بر اساس ماهيت اش وظيفه كنترل، نظارت، مراقبت و برخورد در حوزه تخلفات اقتصادي را برعهده دارد.
وي تصريح كرد: به دنبال اين هستيم تا سازمان تعزيرات حكومتي را بر اساس ماهيت اش از فعاليت در حوزه پرونده هايي كه خاصيت زيادي ندارند دور شود و به سمت كارهاي كيفي برود.
وي با تاكيد بر تلاش در زمينه افزايش دسترسي مردم به تعزيزات حكومتي گفت: خوشبختانه سطح همكاري و تعاملات با مجموعه تعزيرات در سيستان و بلوچستان زير چتر تدبير همه مقامات بسيار خوب است.
معاون وزير دادگستري افزود: در كنار اينكه برخورد محوري به ويژه نگاه سختگيرانه نسبت به عده كمي از جامعه سياست اصلي تعزيرات حكومتي بحساب مي آيد، دايره كاري اين سازمان حمايت گسترده از مردم است.
سرپرست سابق اداره كل تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان نيز در اين آيين گفت: در 9 ماهه نخست امسال 2 هزارو 968 فقره پرونده قاچاق به تعزيرات حكومتي استان رسيده كه 2 هزار و 883 فقره آن رسيدگي و مختومه شده كه نسبت به مدت مشابه سال 95 از نظر ورود هشت درصد و از نظر رسيدگي چهار درصد رشد داشته است.
محمدحسين اشرفي افزود: در حوزه كالا و خدمات سه هزار و 663 فقره پرونده وارده به شعب تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان در اين مدت بوده كه سه هزار و 576 فقره آن مختومه شده است.
وي ادامه داد: همچنين در اين مدت در بخش بهداشت و درمان 409 فقره پرونده به تعزيرات حكومتي استان رسيده و 353 پرونده مختومه شده است.
وي تصريح كرد: از مجموع پرونده هاي وارده به تعزيرات حكومتي استان در اين مدت 52 درصد به تخلفات در بخش كالا و خدمات، 42 درصد به حوزه قاچاق كالا و ارز و 6 درصد به بخش بهداشت و درمان مربوط بوده است.
وي افزود: مهمترين تخلفات در بخش كالا و خدمات به ترتيب درج نشدن قيمت، گرانفروشي و ارائه نكردن فاكتور و در بخش قاچاق كالا قاچاق سوخت، مواد غذايي و لوازم خانگي بوده است.
اشرفي گفت: ميزان وصولي تعزيرات حكومتي سيستان وبلوچستان از ابتداي امسال تاكنون 116 ميليارد و 500 ميليون ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 7،5 درصدي را نشان مي دهد و 92 درصد وصولي ها مربوط به قاچاق كالا و ارز است.
به گزارش ايرنا در پايان اين نشست از زحمات محمدحسين اشرفي سرپرست سابق تعزيرات حكومتي سيستان و بلوچستان قدرداني و حيدر ميرزايي به عنوان مديركل اين مجموعه معرفي شد.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حيدري گرجي **انتشاردهنده: حيدر سراياني
۰ نفر