۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۹:۳۷
کد خبر: 82765982
T T
۰ نفر
نماینده لنگرود: در بودجه 97 نگاه خوبی به اقتصاد مقاومتی شده است

رشت - ایرنا - عضو كمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات و نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه لایحه بودجه سال 97 ازسوی دولت به مجلس گفت: در این لایحه بودجه، به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی نگاه خوبی شده است.

مهرداد لاهوتی روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به در نظرگرفتن تسهیلاتی در بخش اقتصاد مقاومتی در بودجه سال 97 خاطرنشان كرد: دولت در بودجه سال آینده به این بخش نگاه خوبی داشته كه از ویژگی های این بودجه است.
وی اظهار كرد: در تبصره 18 لایحه بودجه سال 97، حدود 70 هزار میلیارد تومان از جمله 17 هزار و 400 میلیارد تومان برای یارانه سود تسهیلات، 15 هزار میلیارد تومان در بخش صندوق توسعه ملی و سایر مبالغ در قانون اشتغال روستایی و ... در نظر گرفته شده است.
لاهوتی با اشاره به توجه دولت در بودجه سال 97 به فعال شدن بخش خصوصی در تكمیل پروژه های عمرانی گفت: دولت با پول های محدود امكان تكمیل همه پروژه ها را ندارد، به این ترتیب در لایحه بودجه فعال شدن بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته كه كار خوبی است.
وی با بیان این كه در لایحه بودجه 97 برای تكمیل پروژه ها روش مشاركتی در نظر گرفته شده، افزود: در این لایحه توجه ویژه به پروژه های عمرانی با رویكرد مشاركت عمومی و خصوصی شده كه از دیگر مزایا و ویژگی های این بودجه است.
لاهوتی با اشاره به نگاه دولت در حركت به سمت تمركززدایی و تقویت نقش استان ها، درباره سهم استان گیلان در بودجه سال 97 با توجه به اولویت های برنامه ای اظهار كرد: بودجه سال 97 نسبت به سال های گذشته متفاوت است، مسئولان استان باید در جذب اعداد پنهان بودجه تلاش كرده و ایده و فكر داشته باشند.
لایحه بودجه سال 1397 هفته گذشته ازسوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد. بر اساس ماده 186 آیین نامه داخلی مجلس، لایحه بودجه سال 97 كل كشور پس از ارائه به مجلس، چاپ و بین نمایندگان توزیع می شود، پس از آن نمایندگان تا 10 روز فرصت دارند كه پیشنهادهای خود را درمورد لایحه بودجه 97 به كمیسیون های تخصصی مربوطه ارائه كنند.
كمیسیون‌های تخصصی موظفند حداكثر تا 15 روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به كمیسیون تلفیق تقدیم كنند و كمیسیون تلفیق نیز موظف است حداكثر ظرف 15 روز پس از پایان مهلت گزارش كمیسیون تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش كمیسیون‌ های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم كند.
مهلت رسیدگی كمیسیون تلفیق حداكثر تا 15 روز با موافقت هیات رییسه قابل تمدید است. در نهایت نمایندگان مجلس در جلسه علنی، بعد از رسیدگی به كلیات بودجه و تصویب آن، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی و سقف آن به ‏تصویب خواهد رسید؛ پس از آن پیشنهادهای مربوط به تبصره‏‌ها و ردیف‌ها رسیدگی می‌ شود.
خبرنگار: شادی خورشیدی سدهی ** انتشاردهنده: امیرحسین كبیری
7286/2007
۰ نفر