زلزله كرمانشاه به نماد وحدت و همدلی ملت ایران تبدیل شد

كرمانشاه- ایرنا- سرپرست جدید معاونت سیاسی و امنیتی استانداری كرمانشاه گفت: زلزله مهیب شامگاه 21 آبان استان كرمانشاه، به نماد وحدت و همدلی ملت بزرگ ایران تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدابراهیم الهی تبار روز شنبه در جلسه شورای اداری استان كرمانشاه كه در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار كرد: در زلزله 7.3 ریشتری استان ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران بازهم برگ زیرین دیگری بر كارنامه درخشان خود اضافه كردند و به یاری هموطنان خود در كرمانشاه شتافتند.
وی ادامه داد: نیروهای امدادی و دستگاه های خدمات رسان نیز از همان ساعات ابتدایی وقوع حادثه با تمام قوا به میدان آمدند به گونه ای كه تا ظهر روز بعد از حادثه همه گرفتارشدگان زیر آوار كه 2 هزار و 900 نفر بودند، نجان یافتند.
الهی تبار افزود: با كمك و همراهی ملت بزرگ ایران و البته دولت تدبیر و امید شرایط در مناطق زلزله زده در حال برگشت به روزهای عادی و قبل از حادثه است و شور و نشاط در آن جریان دارد.
سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استانداری كرمانشاه در ادامه با ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده برای خدمت به مردم این استان، گفت: امیدوارم با حضور در این جایگاه خدمتگزاری، از حمایت و همكاری احزاب و رسانه ها نیز بهره مند و برخوردار گردم تا به كمك هم كرمانشاه را هرچه بیشتر در مسیر توسعه و شكوفایی قرار دهیم.
وی گفت: رای بالایی كه مردم استان كرمانشاه به آقای روحانی دادند به خوبی نشان می دهد كه امید به آینده، تدبیر و عقلانیت در نزد آن ها بسیار بالاست و این به پیشرفت و بهتر شدن كمك زیادی می كند.
الهی تبار با بیان اینكه امروز كرمانشاه از ظرفیت و استعداهای بی شماری برخوردار است، گفت: همه مدیران باید برای شكوفا كردن این استعدادها و خدمت صادقانه به مردم در جایگاهی كه قرار داریم، كوتاهی نكنیم.
وی ادامه داد: در ابتدای پذیرش این مسئولیت از نماینده محترم ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و علمای معزز، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، اعضای شورای تامین استان، مدیران دستگاه های اجرایی، اصحاب رسانه و تمامی اقشار تقاضای همراهی و همكاری همه جانبه دارم زیرا معتقدم در این شرایط دشوار، جز با هم افزایی اراده ها، سرمایه ها و منابع انسانی نمی توان بر كاستی ها چیره گشت.
وی اظهار داشت: امید دارم با این همراهی ها و هم افزایی و با ابتكار عمل در سیاست گذاری های محلی، بتوان در ذیل اسناد بالادستی، سیاست های كلی نظام و با مدیریت نماینده عالی دولت در استان، در بهبود شاخص های توسعه یافتگی استان گام های موثری برداشت.
وی افزود: از احزاب، تشكل های غیردولتی و مردم نهاد تقاضا دارم تا افزون بر دیده بانی جامعه مدنی، حوزه معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی را در بهبود فضای سیاسی و اجتماعی یاری رسانند تا جامعه مشتركمان جایی بهتر برای زندگی باشد.

**برگزاری پنج دوره انتخابات در 25 ماه خدمت به مردم
یوسف شاه حسینی معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری كرمانشاه نیز با اشاره به اینكه در این مسند 25 ماه خدمتگزار مردم بوده است، گفت: در این مدت پنج انتخابات مهم و حساس را برگزار كردیم.
وی گفت: خوشبختانه براساس ارزیابی صورت گرفته توسط وزارت كشور انتخابات استان كرمانشاه در هر دوره جزو سالم ترین و قانونمندترین انتخابات بود.
شاه حسینی ادامه داد: در بحث سمن ها نیز اقدام های خوبی صورت گرفته به گونه ای كه موفق شدیم تعداد این سازمان های مردم نهاد از 165 مورد در سال 94 را به 325 سمن تا امروز برسانیم، ضمن اینكه 15 سمن دیگر نیز در مرحله اخذ مجوز هستند.
معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری كرمانشاه همچنین با اشاره به امنیت بالای این استان مرزی، گفت: با حضور اعضای شورای تامین در این 25 ماه بالغ بر 150 جلسه تشكیل شد و خوشبختانه با كمك دستگاه های عضو توانستیم امنیت استان را در سطح قابل قبولی حفظ كنیم.
وی در پایان گفت: در عرصه سیاسی نیز سعی شد تا راه برای مشاركت همه گروه ها و احزاب باز باشد و استانداری در انحصار حزب و یا گروه خاصی قرار نگرفت.
در پایان این مراسم، با تجلیل از زحمات یوسف شاه حسینی معاون سابق سیاسی و امنیتی استانداری كرمانشاه، محمدابراهیم الهی تبار به عنوان سرپرست جدید این معاونت انتخاب شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی

سرخط اخبار استان‌ها