۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۰۹
کد خبر: 82762312
T T
۰ نفر
توضيحات رئيس فدراسيون كبدي و دبير سابق درباره 12 سال رياست خانوادگي

تهران - ايرنا- «محمدرضا مقصودلو» رئيس فدراسيون كبدي، استفاده از افراد خانواده اش در اداره اين فدراسيون را رد كرد و«عباس اورسجي» دبير سابق فدراسيون با تاييد حضور همسرش در فضاي اداري اين رشته ورزشي، تاكيد كرد كه مخالف اداره فاميلي دركبدي است.

مقصودلو امروز -چهارشنبه- در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اگر موضوع خانوادگي اداره شدن فدراسيون است، بايد بگويم آقاي اورسجي خيلي بيشتر اقوام و فاميل خود را در اين زمينه سهيم كرده است به گونه اي كه همسر، خواهر همسر و دختر او در اداره فدراسيون فعاليت مي كردند. اين در حالي است كه پسر و دو دخترم به ترتيب در شهرداري و اداره كل ورزش و جوانان گرگان مشغول به فعاليت هستند و به صورت خانوادگي فدراسيون كبدي را اداره نكرده ام.
وي كه بنا به گفته خودش به دلايل شخصي از نامزدي در انتخابات فدراسيون كبدي كناره گيري كرده است، افزود: دليل اين كناره گيري بدون هيچ گونه فشاري بوده است و پس از سه دوره رياست در فدراسيون كبدي لازم بود فضا را براي ساير نيروها و افرادي كه ادعاي كار و تداوم موفقيت در اين رشته ورزشي را دارند، باز كنم. البته من سرباز نظام و كارمند وزارت ورزش و جوانان هستم و اگر لازم باشد در جاي ديگر مشغول به فعاليت مي شوم.
مقصودلو در پاسخ به اين سوال كه آيا حاشيه هاي پيش آمده در رقابت هاي كبدي قهرماني آسيا منجر به اين تصميم شد يا خير؟ اظهار داشت: در زمان برگزاري اين رقابت ها بعضي از دوستان و اهالي رسانه شيطنت هايي كردند كه به رغم ميزباني خوب استان گلستان، حاشيه هاي عجيبي رخ داد. اما دليل اين تصميم حاشيه هاي اخير نبوده و براي رئيس آينده اين فدراسيون نيز آرزوي موفقيت مي كنم.
رئيس فدراسيون كبدي در خصوص انتقاد از او در ساخته نشدن مجموعه ورزشي اختصاصي براي رشته كبدي در مدت زمان رياستش گفت: سالن اختصاصي را در حد توان اين فدراسيون با ظرفيت 86 تخت در خوابگاه براي ورزشكاران اين رشته در بعثت تهران تامين كرديم. همچنين سالن اختصاصي در اين مجموعه وجود دارد كه به فدراسيون كبدي واگذار شده است.
مقصودلو در باره راهكارهاي معرفي بهتر اين رشته به مردم، افزود: رقابت هاي قهرماني آسيا كه به ميزباني ايران در شهر گرگان برگزار شد، بهترين راه براي معرفي كبدي به مردم در فضاي همگاني بود. زيرا كشورهاي خارجي در اين مسابقات حضور يافتند تا براي نخستين بار در اين رشته ورزشي سطحي بالايي از كبدي در كشور برگزار شود و همه تيم هاي خارجي نيز از نحوه برگزاري، اسكان، تغذيه و ساير امكانات به بهترين شكلي راضي بودند.
وي در خصوص گلمندي بعضي از هيات هاي استاني رشته كبدي كه از نيروهاي متخصص آنها در دوره رياست 12 ساله فدراسيون استفاده نشده بود، بيان كرد: «مجيد بهرامي» رئيس هيات كبدي آذربايجان شرقي سرمربي تيم ملي سركل كبدي بودند و از سايرنيروهايي كه توانايي و تخصص لازم در زمينه هاي مورد نياز فدراسيون را داشتند و امكان زندگي در تهران نيز براي آنها ميسر بود، حتما استفاده مي شده است.
رئيس فدراسيون كبدي با اشاره به اينكه در دوران رياستش در فدراسيون كبدي، استعدادهاي خوبي در هدايت تيم ملي پرورش يافتند، گفت: هر چند كه سرمربي هندي هدايت تيم ملي كبدي ايران را بر عهده داشت، اما چهار مربي مستعد در كنار وي به پختگي كامل رسيدند تا پس از بركناري سرمربي خارجي تيم، سكان رهبري ملي پوشان كبدي را بر عهده بگيرند.
وي ادامه داد: البته اينكه به سومي تيم ملي انتقاد مي شود، درست نيست. زيرا كبدي پيش از اين مقام هاي مختلفي در رقابت هاي بين المللي، آسيايي و جهاني بدست آورده است. اين در حالي است كه در رقابت هاي قهرماني آسيا با حداقل امتياز در ديداري حساس مقابل پاكستان شكست خورديم تا به فينال نرسيم. همچنين چنين اتفاق هايي در مسابقات ورزشي معمول است به گونه اي كه تيم فوتبال اميد ايران نيز از صعود به مرحله حذفي باز ماند.
مقصود لو افزود: 9 بازيكن ملي پوش حاضر در ليگ باشگاهي هند نيز تنها يك هفته پيش از آغاز رقابت هاي قهرماني آسيا به اردوي تيم ملي اضافه شدند تا از ريكاوري خوب و هماهنگي لازم با ساير ملي پوشان دور باشند.
مقصود لو درباره اينكه شرايط رشته كبدي را براي موفقيت در بازي هاي آسيايي 2018در جاكارتا اندونزي، چگونه ارزيابي مي كند؟ اظهار داشت: كادر فني خوب و بازيكنان جوان و مستعدي در كبدي فعاليت مي كنند كه مي توانند روند افتخار آفريني خود را ادامه دهند.
يك منبع آگاه كه خواست نامش ذكر نشود، به خبرنگار ايرنا درباره خانوادگي اداره شدن فدراسيون كبدي توسط «عباس خواجه اوررسجي» مدعي شد: «معصومه ميرزايي پور»همسر آقاي اورسجي تايپيست، مسئول امور اداري، انباردار فدراسيون، مسئول ليست حق الزحمه داوران و مربيان خانم، مسئول امور بين الملل بدون مدرك زبان انگليسي، مسئول تهيه بليط هواپيما و در آخر به جاي همسرش نيز سرپرست دبيري فدراسيون است.
به ادعاي اين منبع: همچنين «مريم ميرزايي پور» خواهر خانم اورسجي، مسئول حسابداري فدراسيون و امور مالي است. اين در حالي است كه «محمد صادق حليمي» پسر باجناق اورسجي در اردوهاي تيم ملي جوانان و ليگ برتر با سفارش وي حضور داشت. البته «محمد برادران» باجناق دبير سابق و «آرزو غلامي» خواهرزاده اورسجي نيز پيش از اين در فدراسيون سمت داشتند كه اخراج شدند. «رضا كتولي نژاد» پسر دايي عباس اورسجي نيز با كتف تازه عمل كرده و نا آماده اما با سفارش دبير سابق فدراسيون همراه تيم ملي كبدي به اردوي تداركاتي سريلانكا رفت.
اين در حالي است كه آقاي اورسجي در گفت وگويي كه پيش از اين با خبرنگار ايرنا انجام داده بود، مدعي شده بود در سال هاي اخير فدراسيون كبدي توسط «محمد رضا مقصودلو» رئيس فدراسيون به صورت سنتي و خانوادگي و با حضور كم رنگ متخصصان اداره شده است.
اورسجي امروز -چهارشنبه- نيز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا در خصوص خانوادگي اداره شدن فدراسيون توسط خودش توضيح داد: صددرصد قبول دارم كه از همسرم خانم ميرزايي و خواهر ايشان در اداره فدراسيون استفاده شده است. البته دليل اين اتفاق نيز مربوط به 12 سال پيش است كه فدراسيون كبدي كاملا نوپا و به مانند نهالي نيازمند مراقبت و رشد بود. بر همين اساس در آن مقطع كه فدراسيون از حداقل امكانات لازم مالي و معنوي برخوردار بود، ديگران علاقه اي براي حضور و فعاليت رايگان در فدراسيون نداشتند تا مجبور باشيم از نيروهاي خودي در اداره آن استفاده كنيم.
وي افزود: نزديك به هشت ماه تمام اين افراد بدون حقوق مشغول به فعاليت شدند و حتي مجبور بودند به دليل نبود نيرو چند كار را همزمان انجام دهند و پس از مدت ها به رغم اينكه چند كار را در فدراسيون انجام دادند، هميشه حقوق يك نفر را دريافت مي كردند. البته اگر در آينده چه در فدراسيون باشم يا نباشم، نمي خواهم خانم «معصومه ميرزايي پور» در اداره فدراسيون فعاليت كند. زيرا وي بهترين سال هاي عمر و جوانيش را در فدراسيون كبدي صرف كرد و نيازمند آرامش و روحي و رواني است.
دبير سابق فدراسيون كبدي با اشاره به اينكه در زمان تاسيس، فدراسيون كبدي به مانند بياباني باير بود و هم اكنون به گلستاني زيبا تبديل شده، اظهار داشت: در اين سال ها علاوه بر فعاليت هاي موثر خانم ميرزايي، آقاي مقصودلو رئيس اين فدراسيون نيز زحمات زيادي براي كبدي متحمل شدند و به عبارتي اين رشته ورزشي را احيا كردند و همه هيات هاي استاني نيز به عملكرد خيلي خوب اين دو نفر در فدراسيون اذعان دارند. اما هم اكنون مخالف صد درصد اداره فاميلي در كبدي هستم و با توجه به موفقيت هاي گذشته در اين رشته، توقعات بالا رفته كه بايد به بهترين شكلي از نيروهاي فني و متخصص بهره برد.
اورسجي با ابراز خوشحال از صداقتي كه در دوران فعاليتش در رشته كبدي داشته است، گفت: با اين همه بيشتر روساي هيات ها اذعان كردند كه زحمات خانم ميرزايي قابل چشم پوشي نيست و حتي اگر همه پرسنل اين فدراسيون از كبدي جدا شوند، لازم است با توجه به اشراف ايشان در فدراسيون بمانند. اما به رغم اينكه سيستم اداري فدراسيون پس از جدايي ايشان ضربه مهلكي خواهد خورد، اصرار به جدايي وي از فدراسيون دارم تا فضا براي همه نيروهاي متخصص فعال در هيات هاي استاني باز شود.
وي در خصوص فعاليت ديگر اقوامش در فدراسيون نيز توضيح داد: محمد صادق حليمي ورزشكار بوده است و در اداره فدراسيون سهمي نداشته و حتي به رغم اينكه خواهرزاده ام سال ها در رشته كبدي فعاليت مي كرد، چون در سطحي ملي نبود از سمت سابقم براي ميدان دادن به او استفاده نكردم و خوشحالم كه در زمان فعاليتم در حق هيچ فردي اجحاف نشده است.
موفقيت هاي رشته كبدي از سال 1381 تا كنون در رقابت هاي مختلف بين المللي، آسيايي و جهاني نيز به اين شرح است:
در بخش آقايان
۱۳۸۱ به ميزباني مالزي مقام سوم بزرگسالان-قهرماني آسيا
1۳۸۲ به ميزباني مالزي اول در رده بزرگسالان و جوانان قهرماني آسيا
۱۳۸۳ به ميزباني هندوستان دوم بزرگسالان قهرماني جهان
13۸۴ به ميزباني تهران جوانان دوم و بزرگسالان مقام سوم در قهرماني آسيا
۱۳۸۵ به ميزباني قطر سوم بزرگسالان مسابقات بين المللي
1385به ميزباني هندوستان دوم بزرگسالان قهرماني جهان
1385 به ميزباني قطر چهارم بزرگسالان بازيهاي آسيايي
1385به ميزباني لاهور پاكستان سوم بزرگسالان تورنمنت چند جانبه
۱۳۸۶ به ميزباني ماكائو سوم بزرگسالان بازيهاي آسيايي
۱۳۸۷ به ميزباني اسلام آباد پاكستان سوم بزرگسالان قهرماني جهاني
1388 به ميزباني مالزي دوم جوانان قهرماني آسيا
1388 به ميزباتي ويتنام دوم بزرگسالان سالني بازيهاي آسيايي
1389به ميزباني گوانگجو چين دوم بزرگسالان بازيهاي آسيايي
1389به ميزباني عمان سوم بزرگسالان بازيهاي آسيا ساحلي
۱۳۹۰ به ميزباني ايران سوم قهرماني سركل آسيا بزرگسالان
۱۳۹۰ به ميزباني مالزي دوم جوانان قهرماني آسيا
۱۳۹۱ به ميزباني چين اول بزرگسالان بازيهاي آسيايي
۱۳۹۱ به ميزباني امارات متحده عربي- دبي سوم بزرگسالان قهرماني آسيا
۱۳۹۲ به ميزباني كره جنوبي دوم بازيهاي آسيايي سالني
۱۳۹۳ به ميزباني پاكستان بزرگسالان قهرماني باشگاهها
۱۳۹۳ به ميزباني تايلند اول بزرگسالان بازيهاي آسيايي
۱۳۹۳ به ميزباني هندوستان سوم بزرگسالان قهرماني جهاني
۱۳۹۳ به ميزباني كره جنوبي دوم بازيهاي آسيايي استاندارد
1395 به ميزباني ايران -اروميه دوم جوانان -قهرماني آسيا
1395 به ميزباني هند دوم بزرگسالان قهرماني جهان
1396 به ميزباني ايران - گرگان سوم قهرماني آسيا

همچنين در بخش بانوان نيز موفقيت هاي حاصل شده به اين شرح است كه كشور نخست ميزبان مسابقات است:
۱۳۸۴ هندوستان پنجم بزرگسالان قهرماني آسيا
۱۳۸۶ تهران دوم بزرگسالان قهرماني آسيا
۱۳۸۷ هندوستان دوم بزرگسالان قهرماني آسيا
۱۳۸۸ مالزي دوم جوانان قهرماني آسيا
۱۳۸۹ گوانگجو سوم بزرگسالان بازيهاي آسيايي
۱۳۹۰ مالزي سوم جوانان قهرماني آسيا
۱۳۹۰ هندوستان دوم بزرگسالان قهرماني جهاني
۱۳۹۲ اينچوان كره جنوبي سوم بازيهاي آسيايي سالني
۱۳۹۳ اينچوان كره جنوبي دوم بازيهاي آسيايي استاندارد
1395 اروميه اول جوانان قهرماني آسيا
1395 كره جنوبي سوم رقابت هاي بين المللي
1396 ايران سوم قهرماني آسيا
مجمع انتخاباتي فدراسيون كبدي روز شنبه 25 آذر ماه برگزار مي‌شود و عليرضا رحيمي، روح الله رمضاني، رمضانعلي دولو، عباس خواجه اورسجي و محمدرضا جواهري پنج نامزد نهايي براي حضور در اين انتخابات هستند.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزش ايران و جهان با كانال ورزشي ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد
ورزشي**9029**1368
مصاحبه كننده: محمد مهدي موذن** انتشار: خيراله شفيعي
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش