۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۵۹
کد خبر: 82762300
T T
۰ نفر
روزنامه يني شفق تركيه: اسراييل براي حمله به لبنان آماده مي شود

آنكاراـ ايرناـ روزنامه يني شفق تركيه در گزارشي اعلام كرد كه ارتش رژيم صهيونيستي از ابتداي سال 2017 با برگزاري رزمايش و انجام تمرينات نظامي، در حال آماده سازي براي حمله به لبنان و جنگ با حزب الله است.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، وبسايت اينترنتي روزنامه يني شفق در گزارشي نوشت: برگزاري هشت تمرين نظامي پس از مارس 2017 به ويژه بزرگترين رزمايش نظامي 20 سال اخير ارتش اسراييل، نشان مي دهد كه رژيم صهيونيستي خود را براي انجام يك جنگ برون مرزي آماده مي كند.
به نوشته اين رسانه، برگزاري اين مانورهاي نظامي در مرزهاي شمالي اين كشور، از حمله اسراييل به لبنان و جنگ با حزب الله خبر مي دهد.
يني شفق نوشت: بنا بر استدلال بعضي از منابع اسراييلي، انجام اين تمرينات نظامي، مي تواند ارتش را به درك واقعي از ميزان قدرت خود و چگونگي جنگ با حزب الله برساند.
اين رسانه مدعي شد: بسياري از سيستم هاي موشكي و تجهيزات مدرن به منظور بررسي ظرفيت و قدرت تخريب آنها، از سوي نيروهاي سه گانه زميني، هوايي و دريايي ارتش رژيم صهيونيستي به طور جداگانه آزمايش مي شوند كه در اين زمينه مي توان از آزمايش هواپيماي بدون سرنشين هرمس نام برد.
اين رسانه نزديك به دولت تركيه، برگزاري مانور بزرگ ارتش رژيم صهيونيستي در سپتامبر 2017 با تمركز بر مقابله با تهديدات خارجي و محوريت انجام عمليات برون مرزي را تلاشي براي بازيابي امنيت منطقه اي خود و حمله به حزب الله لبنان ارزيابي كرد.
به گزارش ايرنا، رژيم صهيونيستي سپتامبر 2017 رزمايش بزرگي با نام 'مئير داگان' برگزار كرد كه در 20 سال اخير، بزرگترين تمرين نظامي اين رژيم بود.
اين رزمايش تحت نظارت و فرماندهي' فرماندهي شمال اسراييل' اجرا شد و 3 نيروي هوايي، دريايي و زميني و بخش اطلاعات ارتش اسراييل در آن مشاركت داشتند.
يك فرمانده ارتش اسراييل به روزنامه يديوت آحرنوت گفته بود كه هدف اين رزمايش تمرين حمله اي بزرگ عليه نيروهاي حزب الله در جنوب لبنان و جلوگيري از نفوذ شبه نظاميان حزب الله از جنوب لبنان به مناطق شمالي اراضي اشغالي فلسطين است.
آخرين جنگ بين رژيم صهيونيستي و حزب الله لبنان در تابستان سال 2006 و به مدت 33 روز به طول انجاميد كه طي آن نيروهاي حزب الله ضرباتي سخت بر ارتش اشغالگران وارد آوردند.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري

سرخط اخبار جهان