۲۱ آذر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۴
کد خبر: 82761044
T T
۰ نفر
خمين رتبه برتر استان مركزي را در تسهيلات پرداختي اشتغال روستايي دارد

خمين - ايرنا - فرماندار شهرستان خمين گفت: اين شهرستان در بخش تسهيلات پرداختي براي ايجاد اشتغال و كارآفريني روستاهايي از طريق بانك عامل سينا در جايگاه نخست استان مركزي قرار دارد.

سيد مهدي ساداتي روز سه شنبه در كارگروه اشتغال روستايي افزود: تاكنون 90 ميليارد ريال تسهيلات براي ايجاد اشتغال روستايي از طريق اين بانك در استان مركزي پرداخت شده است كه از اين ميزان 10 طرح كارآفريني از طريق اين بانك موفق به دريافت تسهيلات به ميزان 40 ميليارد ريال در خمين شدند و بيشترين رقم پرداختي در سطح استان بوده است.
وي اظهاركرد: از مجموع 13 طرح مصوب كارآفريني با تسهيلات 50 ميليارد ريالي در اين شهرستان تاكنون 10 طرح موفق به دريافت وام شدند.
ساداتي ادامه داد: 30 طرح كارآفريني روستايي با درخواست تسهيلات 140 ميليارد ريالي در اين بانك تشكيل شده و در جريان تصويب است كه انجام اين طرحها شرايط مناسبي براي ايجاد اشتغال و كارآفريني در حوزه روستايي ايجاد مي كند.
فرماندار خمين گفت: ظرفيت براي اشتغالزايي روستايي و كارآفريني در خمين فراهم است و با پرداخت تسهيلات به طرح هاي مصوب، فرآيندهاي اشتغالزايي روستايي شتاب بيشتري مي گيرد.
فرماندار خمين افزود: با توجه ويژه مقام معظم رهبري و دولت تدبير و اميد به زادگاه امام راحل، شرايط و بستر لازم در روستاها براي كار آفريني و كاهش نرخ بيكاري ايجاد شده است.
ساداتي مهمترين دغدغه مسئولان و مردم اين شهرستان را بيكاري برشمرد و بيان كرد: كاهش نرخ بيكاري در خمين از 19 به حدود 16 درصد در چند سال اخير با تلاش و همت كار آفرينان انجام گرفته كه يك حركت رو به رشد تلقي مي شود اما رضايت بخش نيست.
فرماندار خمين گفت: كاهش قيمت زمين در شهرك هاي صنعتي، معافيت هاي مالياتي و قرار گرفتن نام خمين در ليست مناطق محروم و كمتر برخوردار كشور از بسترهاي مهمي است كه دولت تدبير در اختيار كار آفرينان قرار داده و بايد از اين ظرفيت ها براي توسعه اشتغال و كاهش نرخ بيكاري بهره لازم را برد.
ساداتي خاطرنشان كرد: بانك هاي عامل و دستگاه هاي اجرايي بايستي در خصوص پرداخت تسهيلات همكاري لازم را با كارآفرينان داشته باشند ضمن اينكه سرمايه گذاران نيز طبق ضوابط و مقررات براي دريافت تسهيلات اقدام كنند.
فرماندار خمين با تاكيد بر اين كه براي ايجاد اشتغال و طرح هاي كارآفريني هيچ گونه محدوديت اعتباري وجود ندارد، افزود: بر اساس تفاهم نامه استانداري، مناطق محروم و توسعه روستايي و بنياد علوي با بانك سينا 200ميليارد ريال اعتبار براي طرح هاي كارآفريني استان مركزي تخصيص داده شده است.
ساداتي افزود: 50 درصد اين منابع مالي از محل مذكور براي توسعه اشتغال و ايجاد صنايع خرد روستايي به شهرستان خمين تخصيص شده است كه به صورت پرداخت تسهيلات از بانك سينا به سرمايه گذاران و كارآفرينان در روستاها پرداخت مي شود.
در اين كارگروه 74 طرح كارآفريني روستايي شهرستان خمين مورد بررسي و ارزيابي قرار گرفت كه 30 طرح مربوط به نوسازي و تجهيز گلخانه ها است.
شهرستان خمين از توابع استان مركزي 105 هزار نفر جمعيت دارد كه 52 درصد آن در بخش كشاورزي اشتغال دارند.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حيدري

سرخط اخبار استان‌ها