۱۴ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۱
کد خبر: 82753379
T T
۰ نفر
اختصاص 600 ميليارد ريال تسهيلات رونق توليد به گناباد

گناباد- ايرنا- رئيس اداره صنعت، معدن و تجارت گناباد گفت: 600 ميليارد ريال از محل تسهيلات صندوقهاي توسعه ملي، توسعه روستايي و مشاغل خانگي در قالب 81 طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت طي سالجاري به اين شهرستان اختصاص يافت.

به گزارش ايرنا، هادي ايزدي روز سه شنبه در نشست كارگروه اشتغال و سرمايه گذاري گناباد افزود: از اين مبلغ 171 ميليارد ريال از ابتداي امسال تاكنون به 21 طرح پرداخت شده است.
وي اظهار كرد: بيشترين ميزان تسهيلات رونق توليد به مبلغ 300 ميليارد ريال به يكي از واحدهاي بزرگ توليد كاشي در گناباد اختصاص يافته كه از اين مبلغ 130 ميليارد ريال به اين واحد پرداخت شده است.
رئيس اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي گناباد نيز مجموع اعتبارات مشاغل خانگي اين شهرستان در سالجاري را 16 ميليارد و 400 ميليون ريال ذكر كرد و گفت: 166 طرح براي استفاده از اين تسهيلات به دبيرخانه كارگروه اشتغال گناباد ارسال شد.
محسن نوريان نوغابي افزود: از اين مبلغ 6 ميليارد و 450 ميليون ريال تسهيلات طي سال جاري به 89 طرح مشاغل خانگي پرداخت شده است.
فرماندار گناباد هم در اين نشست خواستار نظارت بيشتر دستگاههاي اجرايي و بانكها بر روند هزينه تسهيلات اشتغالزايي به منظور جلوگيري از انحراف در اين بخش شد.
محمد علي نبي پور، رونق اشتغال و سرمايه گذاري در اين شهرستان را نيازمند هم افزايي و هماهنگي بيشتر بين ادارات، سازمانها، بانكها و همه مسئولان و دست اندركاران ذيربط و فعالان اقتصادي و سرمايه گذاران بخش خصوصي دانست.
هم اكنون 172 واحد صنعتي در بخشهاي صنايع كاني فلزي و غير فلزي، صنايع غذايي، شيميايي و سلولزي در شهرستان گناباد فعال است كه براي راه اندازي آنها يك هزار و 273 ميليارد ريال سرمايه گذاري شده و براي سه هزار و 284 نفر بطور مستقيم و براي 2 برابر اين تعداد بطور غير مستقيم اشتغال ايجاد شده است.
سه شهرك و ناحيه صنعتي نيز با 447 هكتار زمين و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سيلو در شهرستان گناباد فعال است.
435 شركت تعاوني با 6 هزار و 525 نفر عضو هم در اين شهرستان فعاليت دارد.
گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد واقع است.
خبرنگار: عليرضا حسن زاده ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم
2095/ 6053

سرخط اخبار استان‌ها