۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۵:۱۴
کد خبر: 82751727
T T
۰ نفر

افشای همكاری مالی شركت فرانسوی-سوئیسی و داعش

۱۳ آذر ۱۳۹۶، ۵:۱۴
کد خبر: 82751727
افشای همكاری مالی شركت فرانسوی-سوئیسی و داعش

تهران – ایرنا – یك شركت فرانسوی-سوئیسی اذعان كرد كه با پرداخت مستقیم پول به داعش و سایر گروه های تروریستی در سوریه و باج دادن به آنها مرتكب «اشتباه غیرقابل قبولی» شده است.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بیت هس» رئیس شركت سیمان و مصالح ساختمانی «لافارژاولسن» گفت كه این شركت در «مرحله دشواری» قرار دارد.
هس به روزنامه فرانسوی فیگارو گفت كه این مرحله دشوار «برای اعتبار آن مشكلاتی ایجاد كرده است.»
لافارز متهم است كه از طریق یك واسطه به داعش و سایر گروه های شبه نظامی و جهادی پول داده است تا این شركت بتواند در «جلابیه» در شمال سوریه به فعالیتش ادامه دهد.
همچنین ظن آن می رود كه این شركت سعی كرده بود از داعش سوخت بخرد. داعش در ژوئن 2013 كنترل ذخایر راهبردی نفت سوریه را در اختیار داشت.
هس اظهار داشت: اشتباهات غیرقابل قبولی رخ داد كه این شركت بابت آنها متاسف است.
«فردریك ژولیبوا» كه سال 2014 مدیر كارخانه لافارژ در سوریه بود، به تامین مالی تروریسم و نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه نفت سوریه متهم شده است.
«برونو پرشو» سلف ژولیبوا (2014-2008) و «ژان كلود ویارد» رئیس بخش امنیتی لافارژ نیز به تامین مالی تروریسم و «به خطر انداختن زندگی دیگران» متهم هستند.
لافارژ اولین بار در زمستان سال گذشته اذعان كرد كه برای حفظ امنیت یكی از كارخانه های خود در سوریه، به برخی گروه های تروریستی باج داده است.
رونامه لوموند سال گذشته نوشت كه اقدام غیرقانونی این شركت تولید سیمان، منافع مالی زیادی برای گروه تروریستی داعش داشته است.
شكایت از این شركت فرانسوی در ماه اكتبر سال گذشته میلادی توسط وزارت اقتصاد فرانسه و برخی سازمان های غیردولتی این كشور تسلیم مقامات قضایی شد.
شبك**9423**3404**انتشار: محسن اسماعیلی
۰ نفر