۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۰
کد خبر: 82746880
T T
۰ نفر
پوشش استاندارد در واحدهاي توليدي كرمان افزايش مي يابد

كرمان - ايرنا - مديركل استاندارد استان كرمان با بيان اينكه يك بند از 24 بند اقتصاد مقاومتي مربوط به استاندارد است گفت: پوشش استاندارد تا گستره تمام واحدهاي توليدي اين استان افزايش داده مي شود.

به گزارش ايرنا علي بيگ زاده روز چهارشنبه در آيين تجليل از واحدهاي توليدي برتر سال در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي با بيان اينكه هدف اقتصاد مقاومتي توليد باكيفيت است و بستر كيفيت، استاندارد است افزود: افرادي كه بر اساس اصول استاندارد، كالايي را توليد كنند جايگاه بهتري در بازار داخلي و خارجي خواهند داشت.
وي تصريح كرد: اگر توليد را موتور متحركه اقتصاد كشور بدانيم رويكرد اقتصاد مقاومتي نيز در همين راستا اجرايي شده است و توليد در اقتصاد مقاومتي بايد رونق بخش اقتصاد كشور باشد.
مديركل استاندارد استان كرمان گفت: همچنين توليد بايد استقلال، خودكفايي، جذب سرمايه هاي سرگردان، افزايش سرمايه گذاري، افزايش صادرات و كاهش واردات و ارتقاي بهره وري را در پي داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه از بين 500 واحد توليدي فعال استان كرمان هفت واحد توليدي انتخاب شده است افزود: امروز هفت واحد توليدي برتر استاندارد استان كرمان تجليل، سه واحد تقدير شدند و لوح و تنديس دريافت كردند.
بيگ زاده بيان كرد: آذرماه هر سال فراخواني براي شركت در فرايند انتخاب واحدهاي توليدي استاندارد استان كرمان منتشر مي شود و لازمه شركت در انتخاب واحدهاي توليدي برتر استاندارد كرمان، داشتن حداقل يك سال پروانه استاندارد است و هيچ چيزي در توليدات آن ها نبايد مغاير با استاندارد باشد.
وي گفت: فراورده هاي ارسال شده براي انتخاب واحد توليدي برتر بايد در آزمايشگاه ها ارزيابي شود و واحدهاي توليدي كه نمره بيش از 70 بياورند به واحد نمونه استاني و نمره بيش از 80 به واحد نمونه ملي معرفي مي شوند.
مديركل استاندارد استان كرمان افزود: امسال واحد نمونه شير پگاه از استان كرمان به كشور معرفي شد و با اختلاف اندك واحد نمونه ملي شناخته نشد.
وي در بخش ديگري از سخنانش اضافه كرد: بر اساس ارزيابي سازمان مديريت و برنامه ريزي استان كرمان، در سال 1395 اداره كل استاندارد اين استان رتبه نخست بين دستگاه ها را بدست آورد و همچنين امسال در ارزيابي ملي استاندارد در كشور، اداره كل استاندارد استان كرمان رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.
بيگ زاده با بيان اينكه در عصر پرشتاب تاريخ زندگي مي كنيم گفت: كسب اين رتبه برتر را مديون استاندار كرمان، سازمان برنامه و بودجه اين استان و ساير دستگاه ها هستيم.
با تلاش استاندار كرمان و همكاري دستگاه هاي اجرايي استان كرمان، امروز اين استان به عنوان استان برتر و پيشرو در بحث اقتصاد مقاومتي شناخته شده است.
همچنين در آيين تجليل از واحدهاي نمونه توليدي استان كرمان از سمانه مظهري صفات روشن دل كرماني به عنوان حافظ كل قرآن كريم تجليل شد.
آيين تجليل از واحدهاي نمونه استاندارد هر سال در كرمان برگزار مي شود و امسال پوستر روز جهاني استاندارد از رضا رحيميان نيز در آن به نمايش گذاشته شد.
اين پوستر جايزه پوستر برتر بين المللي را دريافت كرده است.
جشن تجليل از واحدهاي برتر نمونه استاندارد استان كرمان روز چهارشنبه در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و كشاورزي استان كرمان برگزار و از توليد كنندگان برتر استاندارد استان كرمان و مسئولان كيفي آنها تجليل شد.
خبرنگار: حامد سالاري ** انتشار دهنده: نجمه حسني*
7420/3029

سرخط اخبار استان‌ها