۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
کد خبر: 82736762
T T
۰ نفر

خبرهایی از استانداری كردستان

۲۹ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۸
کد خبر: 82736762
خبرهایی از استانداری كردستان

سنندج - ایرنا - امضای تفاهم نامه سرمایه گذاری میان استانداری و شركتی ایتالیایی و دیدار استاندار كردستان با اعضای شورا و شهردار سنندج برخی از اخبار استانداری كردستان است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری كردستان، یك شركت ایتالیایي به دعوت شركت ایراني - سوئدي پارا زاگرس طي نشستي با استانداري كردستان تفاهم نامه سرمایه گذاري امضا كرد.
مدیران این شركت ایتالیایي در بازدید خود از شهرهاي سنندج و مریوان نسبت به سرمایه گذاري در ٤ حوزه زیرساخت هاي جاده اي و ریلي، بیمارستان، انرژي هاي پاك و گردشگري ابراز تمایل و اعلام آمادگي كردند.
استاندار كردستان در این نشست ضمن استقبال و ابراز خرسندي از حضور سرمایه گذاران ایتالیایي، به آنها اطمینان داد از آمدن به كردستان و سرمایه گذاري در این استان پشیمان نخواهند شد.
بهمن مرادنیا خاطرنشان كرد: براي توسعه و ایجاد اشتغال در استان باید شعار تلاش براي جذب سرمایه گذار به ویژه جذب سرمایه گذاران خارجي را تحقق ببخشیم.
وي در ادامه پیشنهاد كرد: براي آغاز سرمایه گذاري این شركت ایتالیایي در كردستان، مدیران استان با هماهنگي معاونت عمراني استانداري در هر كدام از حوزه هاي مورد علاقه سرمایه گذاران، طرح هاي داراي توجیه فني و اقتصادي خود را به آنها معرفي كنند.

** معرفی فرصت‌های سرمایە گذاری كردستان بە ایتالیایی‌ ها

فرصت‌ها و پتانسیل‌های سرمایە ‌گذاری استان كردستان طی نشستی بە یك هلدینگ سرمایەگذاری ایتالیایی معرفی شد.
این هلدینگ سرمایەگذاری با تلاش مهدی فرشادان و منصور مرادی نمایندگان مردم كردستان در مجلس شورای اسلامی برای بررسی فرصت های سرمایەگذاری بە كردستان آمدە بودند.
در این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی وتوسعە منابع استاندار كردستان از مزایا و پتاسیل های استان برای سرمایەگذاری صحبت كرد و گفت: اولویت حال حاضر استان كردستان جذب سرمایە گذاری خارجی برای توسعە و ایجاد اشتغال است.
حسین فیروزی از حمایت كامل مدیریت استان از سرمایەگذاری های مولد خبر داد و اضافە كرد: ما از شركت ها و هلدینگ های اروپایی كە مایل بە سرمایەگذاری در كردستان باشند استقبال می كنیم.
وی خطاب بە نمایندگان این هلدینگ سرمایە گذاری گفت: تلاش ما این است كە پروژەهایی را بە سرمایەگذاران معرفی كنیم كە بە نفع مردم باشد و سود معقول برای سرمایەگذاران نیز تضمین شود چرا كە ما معتقد بە معاملە بردبرد هستیم.
فیروزی با بیان اینكە سازوكارهای سرمایە گذاری بعد از برجام كاملا روشن و مشخص است افزود: تضمین سرمایە گذاری های خارجی و امنیت آن توسط دولت ضمانت می شود.

** شهرداری نیازمند ایجاد اتاق شیشەای برای جلب اعتماد است
استاندار كردستان بر ایجاد اتاق شیشەای در شهرداری سنندج برای شفاف ‌سازی و جلب اعتماد عمومی تاكید كرد.
بهمن مرادنیا در دیدار با شهردار و اعضای شورای شهر سنندج در جریان قرارگرفتن مردم از امور و اقدامات شهرداری را حق مردم دانست و گفت: برای نیل بە این هدف لازم است همە برنامەها مزایدە و مناقصە ها برای مردم در دسترس باشد تا بتوان از این رهگذر اعتماد آنان را جلب كرد.
وی اظهار كرد: هیچ برنامەای در حوزە عمران شهری بدون همراهی و اعتماد مردم بە نتیجە مطلوب نمی ‌رسد اضافە كرد.
مرادنیا هدف‌گذاری، الگوبرداری از شهرهای موفق، اعتمادسازی و جذب سرمایە گذار بخش خصوصی را از مهمترین رسالت‌های شورا و شهرداری عنوان كرد و اظهار كرد: وقتی مردم شاهد بە نتیجە رسیدن پروژەها و اقدامات ملموس باشند خود در توسعە شهری مشاركت خواهند كرد.
استاندار كردستان داشتن برنامە مشخص، تعریف چند پروژە كارآمد و تاثیرگذار در سنندج و پرهیز از پراكندەكاری را راە حل برخی از مشكلات دانست و گفت: چون پول دولت و درآمدهای شهرداری محدود است باید تلاش شود مقدار اعتبار موجود نیز در مسیر درست هزینە شود.
وی شهردار و شورای شهر سنندج را بە پرهیز از استخدام نیروهای غیر ضروری و ناكارآمد و بكارگیری نیروهای نخبە و توانمند و بازنشستە كردن تعدادی از پرسنل كە دورە خدمتشان بە سرآمدە فراخواند و گفت: شهرداری سنندج هم اكنون دارای 100 میلیارد تومان بدهی در بخش‌های گوناگون است و طبق گفتە مدیران شهرداری حدود 150 میلیارد تومان از ادارات و نهادها طلب دارد.
مرادنیا تصریح كرد: شایستە نیست شهرداری با این میزان طلب برای پرداخت حقوق و مزایای كاركنان خدوم و زحمت‌كش خود دچار مشكل باشد و در این راە تلاش خواهیم كرد كە این مسئلە حل شود.
6108
دریافت و انتشار: امید بهمنی

سرخط اخبار استان‌ها