۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82733329
T T
۰ نفر

كمیته شفاف سازی علت مرگ دختر قلعه گنجی تشكیل شد

۲۵ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۹
کد خبر: 82733329
كمیته شفاف سازی علت مرگ دختر قلعه گنجی تشكیل شد

جیرفت - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جیرفت با اشاره به انتشار شایعه فوت دختر قلعه گنجی به دلیل تزریق آمپول اشتباهی گفت: كمیته شفاف سازی علت مرگ این دختر با دستور رئیس دانشگاه علوم پزشكی جیرفت در این دانشگاه تشكیل شد.

علی سالاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شایعات زیادی در زمینه مرگ دختر 11 ساله قلعه گنجی در فضاهای مجازی ایجاد شده است لذا این پرونده در حال بررسی است و تا اعلام رسمی توسط خبرگزاری های اخبار شنیده شده، كذب است.
وی ادامه داد: نتیجه علت مرگ این دختر توسط كمیته شفاف سازی از طریق خبرگزاری های رسمی اعلام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جیرفت گفت: دختر 11 ساله اهل چاه دادخدای شهرستان قلعه گنج در آبان ماه سال جاری بنا بر تشخیص پزشك دچار آپاندیسیت شده بود كه در بیمارستان منوجان به عنوان نزدیك ترین بیمارستان جراحی می شود.
وی افزود: 2 روز پس از عمل، شرایط جسمی وی نامطلوب گزارش و برای رسیدگی بیشتر به بیمارستان 12 فروردین كهنوج اعزام می شود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی جیرفت خاطرنشان كرد: روز اربعین حسینی بر بالین بیمار حضور پیدا كردم و با پزشك معالج دختر 11 ساله قلعه گنجی در زمینه وضعیت جسمانی مشورت كردم.
وی ادامه داد: با توجه به نظر پزشك و نیاز دختر 11 ساله به مراقبت فوق تخصصی وی به بیمارستان افضلی پور كرمان انتقال داده شد.
سالاری خاطرنشان كرد: با رایزنی های معاون درمان دانشگاه علوم پزشكی با ریاست بیمارستان افضلی پور كرمان مساله اخذ پذیرش بیمار برطرف و بیمار به همراه اكیپ پزشكی مجهز بلافاصله به كرمان اعزام شد.
وی اظهار كرد: دختر 11 ساله قلعه گنجی در بیمارستان افضلی پور كرمان جان خود را از دست داد و پرونده علت مرگ این دختر در حال بررسی است.
سالاری بیان كرد: در صورت اثبات هرگونه قصور كاركنان در ارائه خدمات با متخلفان به شدت برخورد می شود.
گفته می شود، این دختر كه از اهالی توابع شهرستان قلعه گنج است به دلیل تزریق آمپول اشتباه ایست قلبی كرده و به كما رفته است.
دانشگاه علوم پزشكی جیرفت مستقل از مركز استان فعالیت دارد و هفت شهرستان جیرفت، عنبرآباد، كهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، منوجان و قلعه گنج را زیر پوشش دارد.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشاردهنده: نجمه حسنی*
7450/3029
۰ نفر