۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۳۸
کد خبر: 82713875
T T
۰ نفر

نماینده مجلس: سریال سرزمین كهن پخش نمی شود

۸ آبان ۱۳۹۶، ۲۰:۳۸
کد خبر: 82713875
نماینده مجلس: سریال سرزمین كهن پخش نمی شود

خرم آباد - ایرنا - نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: سریال سرزمین كهن به رغم بازنگری و برخی تغییرات باز هم پخش نخواهد شد.

محمد خدابخشی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در جلسه ای كه با مسئولان سازمان صدا و سیما داشتیم مقرر شد سریال سرزمین كهن با توجه به مخالفت های مردم استان های لرنشین پخش نشود.
نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی اظهار كرد: در سریال سرزمین كهن به قوم بختیاری ‌ها و لُرها توهین شده بود كه پخش آن با اعتراض مردم متوقف شد.
وی با بیان اینكه صدا و سیما تصمیم گرفت این سریال را با انجام اصلاحاتی پخش كند، افزود: در جلسه اخیر تعدادی از نمایندگان مجلس با مسئولان صدا و سیما مقرر شد با توجه به اینكه اصلاحات این سریال كافی نبوده از پخش این سریال جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا سه قسمت از سریال سرزمین مادری به كارگردانی كمال تبریزی 2 سال قبل با نام سرزمین كهن روی آنتن رفت اما به سبب برخی اعتراضات پخش آن متوقف شد.
این سریال تلویزیونی به بررسی وقایع سیاسی، تاریخی و اجتماعی ایران از سال 1320 خورشیدی تا انقلاب اسلامی می پردازد.
پیرو اعتراضات مردم ایل بختیاری در شهرهای مختلف و اعتراض نمایندگان آنها در مجلس در تاریخ 26 بهمن 92 عزت اله ضرغامی رئیس وقت سازمان صدا و سیما در نامه ‌ای رسمی به معاون سیما تذكر داد و از لرهای بختیاری دلجویی نمود و از رنجش ایجاد شده به خدا پناه برد.
عباس سلیمی نمین مشاور تاریخی این مجموعه بوده است.
7279/3022
خبرنگار: جابراسدی ** انتشاردهنده: احسان كردی
۰ نفر