۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82713362
T T
۰ نفر
رشد 22 درصدی پرونده های كالا و خدمات در تعزیرات حكومتی خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیركل تعزیرات حكومتی خراسان جنوبی گفت: هفت ماه امسال از لحاظ میزان پرونده های وارده به شعب تعزیرات حكومتی در بخش كالا و خدمات 22 درصد و پرونده های مختومه 27 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد هستیم.

به گزارش ایرنا منصور انصاری روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تعزیرات حكومتی ادامه داد: همچنین طی این مدت در بخش قاچاق كالا و ارز پرونده های وارده 20 درصد و مختومه 42 درصد، در بخش بهداشت، دارو و درمان نیز پرونده های وارده 96 درصد و مختومه 97 درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.
وی گفت: از ابتدای سال جاری تاكنون در مجموع در حوزه اجرای احكام در سه بخش قاچاق كالا و خدمات، كالا و ارز و بخش بهداشت، دارو و درمان یكهزار و 422 فقره پرونده وارد و یكهزار و 378 پرونده مختومه شد.
وی تعداد پرونده های مانده اجرای احكام را 300 فقره عنوان كرد و گفت: از این تعداد 79 فقره مربوط به كالا و خدمات، 206 فقره مربوط به بخش قاچاق كالا و ارز و 15 فقره پرونده مربوط به بخش بهداشت، دارو و درمان است.
مدیركل تعزیرات حكومتی خراسان جنوبی بیان كرد: هفت ماه گذشته 19 میلیارد و 510 میلیون ریال از محل اجرای احكام شعب تعزیرات حكومتی استان وصول شد.
وی ادامه داد: هفت ماه گذشته در مجموع در سه بخش قاچاق كالا و ارز، بهداشت، دارو و درمان و كالا و خدمات یكهزار و 647 فقره پرونده وارد شعب تعزیرات حكومتی استان شد، همچنین یكهزار و 679 فقره پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت كه تعدادی پرونده مربوط به سال های قبل بود.
به گزارش ایرنا انصاری گفت: از ابتدای امسال تاكنون به ترتیب تعداد 808 فقره پرونده در بخش كالا و خدمات، 487 فقره در بخش كالا و ارز و 352 فقره پرونده در بخش ویژه بهداشت وارد شعب تعزیرات حكومتی استان شد.
وی اضافه كرد: همچنین در این بازه زمانی در بخش كالا و خدمات 820 فقره پرونده، قاچاق كالا و ارز 513 پرونده و ویژه بهداشت 346 فقره پرونده مختومه اعلام شد، همچنین در مجموع سه بخش یاد شده 142 فقره پرونده برای رسیدگی باقی مانده است.

** درج نكردن قیمت؛ بیشترین تخلف
مدیركل تعزیرات حكومتی خراسان جنوبی با اشاره به پرتكرارترین تخلفات ارجاع شده به شعب تعزیرات حكومتی استان گفت: در بخش كالا و خدمات، درج نكردن قیمت با 49 درصد افزایش، ارایه نشدن فاكتور خرید با هفت درصد كاهش و گرانفروشی با 12 درصد كاهش بیشترین تخلفات را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: رعایت نكردن دستورالعمل های بهداشتی موضوع ماده 17 قانون نظام صنفی با 29 درصد رشد، نبود رعایت مقررات بهداشت محیط با 33 درصد كاهش و عرضه و تحویل كالاهای غیربهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن آن با 103 درصد افزایش از جمله بیشترین تخلفات حوزه بهداشت، دارو و درمان است.
انصاری گفت: در حوزه قاچاق كالا و ارز به ترتیب مباشرت در قاچاق با 20 درصد رشد، عرضه كالای قاچاق با سه درصد كاهش و حمل و نقل كالای قاچاق با 50 درصد كاهش بیشترین تخلفات را در هفت ماه گذشته شاهد بودیم.
وی یادآور شد: به ترتیب البسه، برنج، سیگار، سوخت (نفت سفید و نفت گاز)، شاهدانه و تلفن همراه بیشترین تخلفات قاچاق كالا در هفت ماه گذشته را به خود اختصاص داد.

** راه اندازی سامانه 135 برای طرح شكایات مردمی
وی از راه اندازی سامانه 135 امسال برای نخستین بار در كشور خبر داد و گفت: این سامانه در خراسان جنوبی نیز فعال است كه با استفاده از آن نیازی به مراجعه حضوری مردم وجود ندارد و طرح شكایات مردمی به صورت الكترونیك پیگیری می شود.
مدیركل تعزیرات حكومتی خراسان جنوبی افزود: این سامانه برای تسهیل طرح شكایات مردمی در حوزه تعزیرات حكومتی به صورت شبانه روزی فعال است و هم استانی ها می توانند هرگونه تخلفات صنفی و غیرصنفی را از طریق این سامانه به اداره كل تعزیرات حكومتی استان اطلاع رسانی كنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
كانال تلگرام: irnabirjand@
7557*3028*خبرنگار - رقیه محمدی* انتشار- رسول محمدحسنی

سرخط اخبار استان‌ها