۱۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۶
کد خبر: 82692789
T T
۰ نفر
كشف 758 بشكه پيش ساز هرويين توسط ماموران گمرك شهيد رجايي

بندرعباس-ايرنا- گمرك ايران اعلام كرد: با هوشياري ماموران گمرك و رصد اطلاعات سامانه جامع گمركي و در رويه ترانزيت گمرك شهيد رجايي 758 بشكه پيش ساز مواد مخدر صنعتي از نوع هروئين كشف شد.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل ازروابط عمومي گمرك، ماموران گمرك شهيد رجايي به يك كانتينر كالاي ترانزيتي كه از توسط يك شركت حمل و نقل بين المللي تحت عنوان روغن از تايوان به مقصد افغانستان بارگيري شده بود، مشكوك شدند.
در بازرسي و ارزيابي اين كانتينر توسط ماموران گمرك شهيد رجايي كه تحت عنوان روغن اظهار شده بود، مشخص شد كه 210 گالن (چهارهزار و 200ليتر) روغن و 758 گالن به وزن 15هزار و 160 كيلوگرم مايع بي رنگ اسيدي با بوي تند است .
مواد شيميايي كشف شده پس از آزمايش دقيق، از نوع قوي اسيد انيدريد استيك تشخيص داده شد كه ماده اوليه ساخت هروئين است .
قيمت هر ليتر از اين اسيد در كشور افغانستان 1300 دلار است .
اين چهارمين محموله پيش سازي است كه در سال جاري توسط گمركات كشور توقيف مي شود .
كشفيات پيش ساز مواد مخدر توسط ماموران گمرك در نيمسال اول سالجاري، 100 درصد افزايش داشته است و ماموران گمرك موفق شدند در اين مدت بيش از 37 تن پيش ساز مواد مخدر كه بيشتر آنها ترانزيتي بود، كشف و ضبط كنند .
دفتر اطلاعات منطقه اي سازمان جهاني گمرك (RILO) جديدترين رتبه بندي گمركات جهان را در روزهاي اخير اعلام كرد كه بر اين اساس، گمرك ايران در 9 ماهه سال 2017 ، رتبه اول دنيا را در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با قاچاق كالا كسب كرده است.
2094
خبرنگار و انتشاردهنده:هومن محمدكرمي

سرخط اخبار استان‌ها