۱۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 82686685
T T
۰ نفر
معاون جديد اسماعيل هنيه هوادار روابط نزديك با سوريه و حزب الله است

بيروت – ايرنا – روزنامه «الاخبار» لبنان با اشاره به انتخاب «صالح العاروري» به سمت معاون «اسماعيل هنيه» رئيس دفتر سياسي حماس، اين اقدام را به دليل گرايش هاي او گامي در جهت بهبود روابط با دمشق و حزب الله لبنان توصيف كرد.

الاخبار روز جمعه با بيان اين مطلب افزود: انتخابات العاروري در شرايطي اتفاق مي افتد كه جنبش حماس براي بهبود روابط با سوريه و حزب الله تلاش مي كند و العاروري يكي از مهمترين طرفداران از سرگيري روابط با دمشق است.
به نوشته الاخبار، العاروري به محض ورود به لبنان به ديدار «سيد حسن نصرالله» دبيركل حزب الله رفت. در اين ديدار كه ساعت ها به طول انجاميد دو طرف درباره راه هاي گسترش مقاومت در كرانه غربي رود اردن و نيز از سر گيري روابط با سوريه گفت و گو كردند.
برخي منابع وابسته به حماس عنوان كردند كه در اين ديدار روند روابط بين حماس و سوريه و موضع گيري هايي كه حماس در قبال بحران سوريه ابراز داشته به بحث گذاشته شد.
به نوشته الاخبار انتخاب العاروري به خوبي ماهيت رويكرد آينده حماس در مرحله پيش رو را به تصوير مي كشد؛ علاوه بر اينكه تاثيرگذاري گردان هاي شهيد عزالدين قسام در تصميم گيري هاي حماس بيشتر از گذشته شده است.
روزنامه صهيونيستي «يديعوت احارونوت» نيز به نقل از برخي منابع نوشت: انتخاب العاروري در نشست اخير كه دو هفته پيش در پايتخت مصر برگزار شد انجام گرفته است. در اين نشست برخي اعضاي حماس از داخل و خارج غزه حضور داشتند.
صالح العاروري يكي از مهمترين عناصر حماس است كه از سوي تل آويو به اتهامات مختلفي تحت تعقيب است. پشتيباني از عمليات هاي مختلف و تشكيل باندهاي مقاومت در كرانه باختري و قدس بخشي از اتهامات نسبت داده شده به وي است.
خاورم*390*2054
انتشاردهنده: محمد خواجوئي

سرخط اخبار جهان