۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82685070
T T
۰ نفر

فراخوان مسابقه عكاسي محرم منتشر شد

۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۴:۱۱
کد خبر: 82685070
فراخوان مسابقه عكاسي محرم منتشر شد

شيراز- ايرنا - فراخوان مسابقه عكاسي محرم كه با موضوع هويت‌ها، آيين‌ها، فرهنگ‌ها و سنت‌هاي نذورات محرم در ميان اقوام و شهرهاي ايران مي‌پردازد منتشر شد.

به گزارش دريافتي چهارشنبه ايرنا اين مسابقه به همت مركز هنر آكادميا جهرم و همكاري موسسه شهر راز برگزار مي‌ شود و در دو روز ابتدايي انتشار فراخوان مورد استقبال عكاسان قرار گرفته به‌ گونه‌اي كه از سراسر استان‌هاي ايران آثار دريافت شده است.
مهلت ارسال آثار به اين مسابقه تا 28 مهرماه 96 است و شركت‌كنندگان مي‌توانند آثار خود را به آدرس تلگرامي photography.academy@و يا ايميل phmoharam96@gmail.comارسال كنند.
داوران اين مسابقه كيارنگ علايي،عزت‌الله لقمانيه و «سجاد آورند» هستند و30 اثر برتر به بخش نمايشگاه راه مي يابد و از 3 اثر برتر با هداياي نقدي و غير نقدي تقدير مي‌شود.
آيين‌نامه و مقررات مربوط به مسابقه:
- شركت تمام عكاسان آماتور و حرفه‌اي در اين مسابقه آزاد و مغتنم است و محدوديتي در سال توليد عكس‌ها نيست.
عكس‌ها مي‌توانند با دوربين‌هاي حرفه‌اي، نيمه حرفه‌اي يا موبايلي ثبت شده باشند.
آثار ارسالي فقط از طريق آي دي تلگرام و ‌جي‌ميل امكان‌پذير است:
نيازي به ارسال پستي بر روي CD يا ارسال پرينت و چاپ اثر نيست.
ويرايش عكس‌ها نبايد به مرزهاي گرافيك، تصويرسازي، و حذف بُعد و پرسپكتيو نماها بي‌انجامد؛ لازم به ذكر است: تراز نور، افزايش يا كاهش كنتراست، كنترل رنگ، كنترل درجه اشباع، كراپ، پاسپارتو، اعمال يا كاهش گرين، تقويت شارپنس و كلاريتي آزاد است.
چيدمان چند عكس در يك قاب، از نگاه دبيرخانه مجموعه عكس محسوب مي شود.
هر عكاس مي‌‌تواند حداكثر 5 تك عكس به مسابقه ارسال كند.
عكس‌هاي ارسالي مي‌‌توانند رنگي يا مونوكروم باشند و با هر قالبي ثبت شده باشند اما در نهايت بايد به صورت يك فايل JPG كه اندازه ضلع بزرگ آن حداقل 2500pixel (در عكس‌هاي افقي Width =1500 Pixel و در عكس‌هاي عمودي Height =1500 pixel باشد) D.p.i عكس‌ها را تغيير ندهيد و با همان رزولوشني كه دوربين شما خروجي مي‌دهد، ارسال نماييد.
شركت كننده در مسابقه و صاحب فايل بزرگ و اصلي عكس، به عنوان عكاس و مالك اثر شناخته مي‌شود و مسؤوليت هرگونه دعوي در باب مالكيت اثر از عهده مسابقه خارج است.
پس از داوري آثار و در صورت راهيابي اثر به بخش بعدي مسابقه، فايل عكس در ابعاد بزرگ و اصلي جهت ارائه در نمايشگاه و چاپ كتاب از عكاس مطالبه مي‌شود و بديهي است عدم تحويل فايل بزرگ در مهلت مقرر، منجر به حذف عكاس از فهرست پذيرفته شده گان و نمايشگاه خواهد شد.
دريافت و انتشار خبر:‌غلامرضا مالك زاده
1876

سرخط اخبار استان‌ها