۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰
کد خبر: 82676890
T T
۰ نفر
وكیل گیلانی: هر فردی برای رشد ورزش كار می كند، كنار گذاشته می شود

تهران - ایرنا - رئیس بركنار شده فدراسیون چوگان ساعاتی پس از انتخاب سرپرست برای این فدراسیون انگشت اتهام را به سمت وزارت ورزش و جوانان نشانه گرفت و گفت: در ایران هر فردی برای رشد و توسعه ورزش گام برمی دارد، كنار گذاشته می شود.

گلنار وكیل گیلانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل بركناری اش از مسئولیت ریاست فدراسیون چوگان را مخالفت وزارت ورزش و جوانان با سیاست های توسعه ای در این رشته ورزشی ذكر كرد و گفت: برخی مسئولان این وزارتخانه مخالف شكل گیری هیات های استانی و توسعه ورزش ملی چوگان در كشور هستند.
وی گفت: برخی افراد مسئول در وزارت ورزش و جوانان بارها از من خواسته بودند تا استعفا بدهم. همچنین افرادی از بدنه چوگان با سنگ اندازی در برنامه های توسعه ای چوگان علاقه ای به پیشرفت این رشته نداشتند. این افراد برای حفظ منافع خود با راه اندازی هیات های استانی و مدارس چوگان مخالف بودند و وزارت ورزش نیز اعتقاد دارد با اسب كاسپین به عنوان اسب اصیل ایرانی نباید برنامه آموزشی انجام داد.
رئیس بركنار شده فدراسیون چوگان كه سخنانش آشكارا نشان می داد از بركناری خود عصبانی است، گفت: متاسفانه حمایت از مدیران زن شعاری است و برخی ها در وزارت ورزش خلاف شعارهایی كه برای مدیریت زنان در ورزش و پیشرفت ورزش های اصیل ایرانی سر می دهد، علاقه ای به توسعه چوگان ندارد.
وكیل گیلانی در این گفت وگوی كوتاه گریزی هم به عملكرد خود در راه اندازی چند هیات استانی زد و گفت: در مدت حضور در راس فدراسیون چوگان علاوه بر هیات های استانی تهران و اصفهان در استان های البرز و قزوین نیز هیات چوگان راه اندازی شده است و برنامه خرید زمین برای این رشته ورزشی در سراسر كشور در دستور كار قرار داشت كه در استان گیلان این برنامه عملی شد.
وی درباره اینكه آیا با انتخاب سرپرست جدید از سمت خود استعفا می دهد؟ گفت: برای توسعه چوگان آمدم و تا زمانی كه حكم رسمی به دستم نرسد به كار خود ادامه خواهم داد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9029**1545
۰ نفر