۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۰۵
کد خبر: 82676853
T T
۰ نفر
آغازسال تحصيلي جديد درمجتمع آموزشي حضرت ولي عصر(عج ) ايرانيان مقيم باكو

باكو – ايرنا – مراسم آغاز سال تحصيلي جديد روز دوشنبه در مجتمع آموزشي حضرت ولي عصر ايرانيان مقيم باكو آغاز شد .

به گزارش ايرنا ، در اين مراسم حجت الاسلام سيد علي اكبر اجاق نژاد نماينده ولي فقيه ، جواد جهانگيرزاده سفير كشورمان در جمهوري آذربايجان ، جمعي از مربيان اين مجتمع آموزشي و دانش آموزان و خانواده هاي آنها حضور داشتند .
حجت الاسلام سيد علي اكبر اجاق نژاد نماينده ولي فقيه در جمهوري آذربايجان، ضمن تبربك سال تحصيلي جديد و هفته دفاع مقدس به دانش آموزان و معلمان ، گفت:همه ما نام و خاطره شهداي عزيز ، جانبازان ، ايثارگران و همه كساني كه در هشت سال دفاع مقدس آنچه را داشتند براي دفاع از كشورشان تقديم كردند، گرامي مي داريم
نماينده ولي فقيه بر ضرورت آشنايي هر چه بيشتر نسل جوان با جنگ تحميلي تاكيد كرد و افزود: نسل جوان بايد در باره جنگ تحميلي و كساني كه طي هشت سال دفاع مقدس براي ملت و كشور و تاريخ ما افتخار آفريدند ، بيشتر مطلع شوند .
اجاق نژاد همچنين با اشاره به مقارن بودن آغاز سال تحصيلي جديد با ماه محرم ، به تشريح اهميت عاشوار و و اقعه كربلا در تاريخ اسلام پرداخت و گفت: در دانشگاهها و مراكز آموزشي به ما علوم مختلف را ياد مي دهند ولي آن تنها دانشگاه عاشورا و كربلا است كه به ما عزت و كرامت انساني ، غيرت ديني را ياد مي دهد .
وي افزود: ما مسلمان هستيم و براي كشور اسلامي، هم دانشگاهها لازم است كه علوم جديد را تدريس كنند و هم دانشگاهي لازم است كه در آن غيرت ديني ، كرامت انساني ، ايثار و فداكاري را به جوانان بياموزد ، بنا بر اين محرم ، عاشورا و كربلا يك دانشگاه بزرگ است كه اين ارزش ها را به ما ياد مي دهد .
به گفته وي دانش آموزان با هدايت معلمان خود بايد هر چه بيشتر با مكتب عاشورا و ارزشهاي آن آشنا شوند .
جواد جهانگيرزاده سفير جمهوري اسلامي ايران نيز ضمن تبريك سال تحصيلي جديد به دانش آموزان و معلمان، گفت : دانش آموزان وظيفه دارند تا در درس هاي خود جدي باشند .
وي با اشاره به كمك هاي سفارت براي تكميل فضاي فيزيكي مجتمع حضرت ولي عصر(عج) باكو در سال تحصيلي جديد، افزود: پيشتيباني و كمك هاي سفارت همچنان ادامه خواهد داشت و در آينده نزديك لابراتوار زبان انگليسي در اختيار اين مجتمع آموزشي قرار خواهد گرفت .
مسئولان مجتمع آموزشي حضرت ولي عصر(عج ) ايرانيان مقيم باكو نيز از مساعدت سفارت جمهوري اسلامي ايران در راستاي تكميل فضاي فيزيكي اين مجتمع ابراز قدرداني كردند .
در حال حاضر نزديك به 200 دانش آموزدر مجتمع آموزشي حضرت ولي عصر(عج ) ايرانيان مقيم باكو به تحصيل مشغول هستند.
آساق ** 337** 1579** مرضيه فاتحي** انتشاردهنده: 1577**حسن حسين زاده