یك زن كارآفرین ایرانی موفق به دریافت جایزه زنان موفق جهان اسلام (رانیا) شد

كوالالامپور- ایرنا- 'سیده فاطمه مقیمی' كارآفرین موفق ایرانی چهارشنبه شب نخستین جایزه زنان كارآفرین جهان اسلام را به خود اختصاص داد و این جایزه را در كوالالامپور و در حاشیه هشتمین كنفرانس و نمایشگاه تجارت جهان اسلام از همسر 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر مالزی دریافت كرد.

به گزارش ایرنا، مراسم اهدای جایزه 'رانیا' كه برای نخستین بار توسط سازمان همكاری اسلامی به زنان موفق جهان اسلام اختصاص یافته است چهارشنبه شب در محل 'مركز تجارت جهانی پوترای' كوالالامپور و در جریان هشتمین كنفرانس و نمایشگاه تجارت جهان اسلام به 7 زن موفق جهان اسلام در عرصه های مختلف داده شد و 'مقیمی' زن كارآفرین ایرانی موفق به دریافت آن شد.
'حزیما زین الدین' از مالزی در حوزه نفت، 'صالحا كماردین' از مالزی در حوزه آموزش عالی، 'سیبل ارسلان' از تركیه نویسنده و روزنامه نگار، 'جمیله ابوبكر' فعال بخش خصوصی مالزی، 'موهایانی شمس الدین' از رویای بانكی مالزی و 'شریفا هاپسان شهاب الدین' از مقامات دولتی مالزی 6 زن دیگری بودند كه موفق به دریافت جایزه زنان فعال جهان اسلام از 'روسما منصور' همسر نخست وزیر مالزی شدند.
كمیته برگزار كننده این مراسم در گزارشی هدف از اختصاص جایزه ' رانیا' به زنان موفق جهان اسلام را به رسمیت شناختن حقوق زنان سراسر جهان دانست كه نمونه های موفقی از آنها نیز در جهان اسلام حضور دارند كه بدون شك در مسیر موفقیت های خود با چالش هایی مواجه بوده اند.
در این گزارش تصریح شده است: شكی نیست كه زنان مسئولیت های بزرگی در كمك به جنبه های زندگی انسان دارند و درت مام برهه های تاریخی نمونه هایی از زنان موفقی وجود دارند كه همپای مردان به پیشبرد اهداف اجتماعی كمك كرده اند. از این رو
به منظور به رسمیت شناختن زنان و تقدیر از تلاش های مصمم آنها در همه بخش ها مركز تجارت بین المللی سازمان همكاری های اسلامی جایزه جهانی 'رانیا' را به زنان موفق جهان اسلام اختصاص داده است.
'سیده فاطمه مقیمی' زن كارآفرین 59 ساله یرانی، نخستین رئیس سازمان جهانی تبلیغات IAA در ایران، عضو شورای مركزی حزب كارگزاران سازندگی و عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و كشاورزی تهران است.
وی مدیر عامل شركت حمل و نقل بین‌الملل 'سدیدبار' است و در كارگروه‌های مرتبط با موضوع حمل‌ونقل همكاری‌ دارد.
مقیمی پیش از این در سال 2012 از سوی بانك توسعه اسلامی ( IDB) به عنوان كارآفرین برتر جهان اسلام برگزیده شده بود.
علاوه براین، وی در سال 2016 عنوان نخستین كارآفرین برتر زن را در كنفدراسیون اتاق ‌های بازرگانی و صنعت آسیا و اقیانوسیه (ACCI) كسب كرد.
كنفرانس و نمایشگاه تجارت جهان اسلام از 8 سال گذشته با همكاری مالی و سازمان همكاری اسلامی هر سال در كوالالامپور برگزار می شود.
در هر دوره تعداد زیادی از نخبگان و فعالان عرصه های مختلف اقتصادی از كشورهای جهان اسلام در این همایش گردهم می‌آیند و در مورد مدل ‌های موفق اقتصادی و راهكارهای افزایش سرمایه‌گذاری بحث و رایزنی می كنند.
در این نمایشگاه 400 غرفه برپا شده و حدود دو هزار نفر از كشورهای مختلف در آن شركت دارند.
كشاورزی، بانكداری و امور مالی، ساخت و ساز، برق و الكترونیك، انرژی و آب و برق، غذا و نوشیدنی، بهداشت و درمان و داروسازی، تحصیلات عالی، خودرو و هواپیما، مراقبت از زیبایی و آرایشی، مد و پوشاك، املاك و سرمایه گذاری، فناوری اطلاعات و هتل و مسافرت غرفه های مختلف این نمایشگاه را تشكیل می دهند.
این كنفرانس و نمایشگاه فردا پنجشنبه به كار خود پایان می دهد.
آساق**241**مریم شفیعی**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی