۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵
کد خبر: 82667263
T T
۰ نفر
لیگ برتر انگلیس/ سرمربی منچسترسیتی: آگوئرو یك اسطوره است

تهران - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال منچسترسیتی انگلیس پس از چهارمین پیروزی شاگردانش در لیگ فوتبال جزیره ضمن تحسین عملكرد سرخیو آگوئرو كه با هت تریك خود در این بازی در آستانه دستیابی به ركورد گلزنی در باشگاه قرار گرفته است، گفت: آگوئرو یك اسطوره است.

به گزارش روز یكشنبه تارنمای خبری بی بی سی نیوز، سرخیو آگوئرو در دیدار شنبه شب برابر واتفورد ششمین هت تریك خود را در لیگ برتر انگلیس به ثمر رساند. این دیدار با برتری شش بر صفر سیتی به پایان رسید.
این مهاجم 29 ساله آرژانتینی از سال 2011 تاكنون 175 گل برای سیتی به ثمر رسانده است. اریك بروك با 177 گل ركورد باشگاه را در اختیار دارد و آگوئرو در آستانه دستیابی به این ركورد است.
گواردیولا گفت: امیدواریم این ركورد به زودی محقق شود و ما جشن بزرگی برگزار كنیم.
بروك كه از سال 1928 تا 1940 در سیتی توپ می زد، در 494 بازی خود برای این تیم به این آمار دست یافت. در حالی كه آگوئرو در 259 بازی این تعداد گل زده است.
گواردیولا گفت: او یك اسطوره است و بخشی از تاریخ باشگاه است. آمار آگوئرو فوق العاده و خود گویای همه چیز است.
این بازیكن آرژانتینی تاكنون 127 گل در لیگ برتر انگلیس به ثمر رسانده است و در فهرست گلزنان برتر این رقابت ها بالاتر از روبی كین و نیكلاس آنلكا و هم ردیف جیمی فلوید ایستاده است.
آلن شیرر مهاجم سابق انگلیس ركورددار گلزنی در یگ برتر انگلیس است.
آگوئرو در چهار فصل از شش فصل گذشته بیش از 20 گل زده است. بیشترین آمار گلزنی او با 26 گل مربوط به فصل رقابت های 2014-2015 است.
لوئیس سوارز مهاجم سابق لیورپول آخرین بازیكنی بود كه در فصل رقابت های 2013-2014 ، 30 گل زد. هری كین مهاجم تاتنهام در دو فصل گذشته با 29 و 25 گل ، گلزن برتر لیگ فوتبال جزیره بود.
شیرر معتقد است كه آگوئرو می تواند امسال 30 گل در لیگ جزیره برای تیم خود بزند.
ورزشی**1584
مترجم:مولوی انتشاردهنده:,لی خورسندی