۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵
کد خبر: 82662218
T T
۰ نفر
قرارداد احداث كارخانه گلابگیری و عرقیات در میمه امضا شد

اصفهان - ایرنا - قرارداد احداث كارخانه صنایع تبدیلی گلابگیری و عرقیات با حضور نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی، بین بنیاد بركت و یك شركت تعاونی شهر میمه منعقد شد.

به گزارش ایرنا، براساس این قرارداد كه دوشنبه شب در میمه منعقد شد، مقرر است «بنیاد بركت» و شركت تعاونی « گلستان» با همكاری یكدیگر یك كارخانه ۶۸۰ تنی گلابگیری و عرقیات با اشتغال مستقیم ۲۰ نفر و اشتغال غیرمستقیم ۲۰۰ نفر را راه اندازی كنند.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در مراسم عقد قرارداد احداث این كارخانه، حجم سرمایه گذاری در پروژه احداث كارخانه گلابگیری میمه را چهار میلیارد و 300 میلیون تومان ارزیابی كرد و گفت: ۴۹ درصد از سهم آورده سرمایه سهم بنیاد بركت و ۵۱ درصد نیز بر عهده شركت تعاونی گلستان میمه است.
وی مدت زمان اجرای این پروژه را 2 ساله اعلام كرد.
حسینعلی حاجی دلیگانی یكی از مشكلات بخش میمه را مهاجرت دانست و گفت: علت مهاجرت مردم بخش میمه به سایر نقاط، نداشتن درآمد كافی برای زندگی و بیكاری و عدم تولید ثروت است.
وی افزود: به همین منظور با همكاری اداره كشاورزی و منابع طبیعی شهرستان شاهین شهر و میمه و مردم یك تعاونی با هدف كشت صنعتی و با مشاركت اهالی میمه ایجاد شد و در مرحله اول ۱۳۴ هكتار زمین در مجاورت قنات «مزدآباد» و یك قنات دیگر به این تعاونی واگذار شد.
وی با بیان اینكه دو سال از زمان كشت در این زمین ها می گذرد، افزود: درحال حاضر این مزرعه به مرحله ثمر دهی محصول گل محمدی رسیده است و قرار شده تا كارخانه گلاب گیری و عرقیجات و اسانس های گیاهی در زمینی كه بالاتر از شهر میمه و نرسیده به پمپ بنزین قرار دارد، احداث شود.
نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار بر استفاده از همه فرصت ها برای سرمایه گذاری در نقاط مختلف این شهرستان و ایجاد اشتغال تاكید كرد و افزود: آماده همكاری با صاحبان ایده در طرح های اشتغالزایی هستیم.
وی با دعوت از همه صاحبان ایده و مشتاقان برای ایجاد كسب و كار برای همكاری در زمینه اشتغالزایی افزود: ما آمادگی همكاری در این زمینه ها با همكاری بنیاد بركت را داریم تا در شهرها و روستاهای دیگر نیز كارهای مشاركتی با هدف ایجاد اشتغال صورت بگیرد.
نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار با تأكید بر حسن نیت بنیاد بركت از مشاركت در امور منتج به اشتغالزایی تصریح كرد: ما از شورای شهر و نخبگان شهرهای ' وزوان ' ، ' لایبید ' و سایر بخش های میمه ، مركزی شاهین شهر و برخوار دعوت می كنیم تا این روند را در شهرها و روستاهای منطقه خودشان دنبال كنند و به فراخور شرایط و استفاده از ظرفیت های ممتاز خود در این مسیر گام بردارند.
رئیس هیات مدیره‌ بنیاد بركت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز با اشاره به اینكه تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید بر اساس ظرفیت های محلی از رویكردهای این بیناد برای اجرای پروژه های اقتصادی و عمرانی در سطح كشور است، گفت: بنیاد بركت تاكنون بیش از 500 پروژه با مشاركت مردم را به مرحله عملیاتی رسانده است .
' محمود عسگری آزاد ' ارزش هر پروژه را بصورت میانگین ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: این مبلغ بصورت مشاركتی برای انجام پروژه ها تامین شده است.
وی با اشاره به عقد قرارداد احداث كارخانه گلابگیری، عرقیات و اسانس در شهر میمه با مشاركت یك شركت تعاونی ، زمان اجرای این پروژه را 2 سال اعلام كرد و افزود: در صورتی كه فعالیت های بعدی به سرعت انجام گیرد، این كارخانه می تواند در زمان زودتری به بهره برداری برسد و الگوی مناسبی برای سایر استان ها باشد.
وی قرارداد این كارخانه با اعتباری بیش از ۳۴ میلیارد ریال اعلام كرد و گفت: پیش بینی می كنیم ظرفیت تولید این كارخانه به ۶۸۰ تن در سال برسد.
وی با تاكید بر اینكه هدف بنیاد بركت تصدی گری در مباحث اقتصادی نیست افزود : شناسایی ظرفیت های هر منطقه، شناسایی كارآفرین ها در هر منطقه با اولویت كارآفرین های تجمعی و گروهی و حمایت از آنها برای به ثمر نشاندن زحماتشان از فعالیت های بنیاد بركت است.
مدیرعامل شركت تعاونی گلستان میمه نیز گفت: عده ای از شهروندان میمه با تاسیس یك تعاونی كشاورزی و یكپارچه سازی اراضی توانستند به تولید انبوه گل محمدی دست یابند.
عبدالرضا شیبانی افزود: تغییر كاربری زمین های كشاورزی، استفاده مناسب از آب مازاد قنوات و اقتصادی نبودن كشاورزی در منطقه از عوامل مهم تشكیل این شركت تعاونی بود.
وی افزود: سپس با واگذاری اراضی ملی توسط دولت و یكپارچه سازی اراضی، زمین های كشاورزی را زیر كشت این محصول درآوردیم و در حال حاضر بیش از یك هزار و 300 خانوار عضو این شركت تعاونی هستند.
شیبانی افزود : در مرحله نخست این طرح، ۱۳۳ هكتار از زمین های كشاورزی به كشت گل محمد تخصیص داده شد و در صورت تامین منابع آبی در مرحله دوم این میزان به ۴۰۰ هكتار افزایش می یابد.
میمه در 100 كیلومتری شمال اصفهان قرار دارد و دارای سه شهر به نام های میمه، وزوان و لای بید و هفت روستای واجد حد نصاب تشكیل شورا به نام های زیاد آباد، ازان، خسروآباد، ونداده، حسن رباط، لوشاب و موته است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر