۱۰ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۳۸
کد خبر: 82651622
T T
۰ نفر
برگزاري سنت توزيع گوشت قرباني ميان نيازمندان براي سيزدهمين سال در ابركوه

يزد - ايرنا - همزمان با دهم ذيحجه سال 1438هجري قمري به مناسبت عيد قربان و براي سيزدهمين سال متوالي آيين بزرگداشت حضرت ابراهيم(ع) در ابركوه با حضور جمعي از مردم خير، شهردار و اعضاي بزرگداشت اين آيين برگزار شد و با ذبح دام، 1.6تن گوشت قرباني در ميان نيازمندان شهرستان توزيع شد .

مسئول ستاد بزرگداشت آيين حضرت ابراهيم(ع) شهرستان ابركوه در حاشيه مراسم يادشده به خبرنگار ايرنا، گفت: در اين ارتباط 35 راس گوسفند و 2راس گوساله در كشتارگاه دام زيرنظر اداره دامپزشكي و نظارت بهداشت شهرستان ذبح شد .
علي اصغر قيومي افزود: در اين ارتباط بيش از هزار و 600كيلوگرم گوشت با كمك جوانان بسته بندي و در اختيار يكهزار و400 نفر از نيازمندان شهرستان گذاشته شد.
وي با بيان اينكه بيش از 340 نفر از خيران و مردم ابركوه با اهداي 500 ميليون ريال در اين طرح مشاركت كردند، ادامه داد: جمعي از جوانان و خيران مركز نيكوكاري محله درب قلعه ابركوه نيز در برگزاري اين آيين همكاري كردند.
همچنين امام جمعه ابركوه با بيان اينكه تلاش ستاد بزرگداشت آيين حضرت ابراهيم(ع) ابركوه در اين ارتباط ستودني است، اظهاركرد: اين طرح يكي از نمادهاي مناسك قرباني حج ابراهيمي(ع) است .
حجت الاسلام سيد ابراهيم حسيني با قدرداني از مشاركت خيران در اين سنت حسنه تاكيد كرد: خيران با اهداي كمك هاي خود در توزيع بسته هاي غذايي در فصول مختلف و اعياد و مناسبت هاي اسلامي نيازمندان را ياري مي كنند.
وي با بيان اينكه يكي از سر فصل هاي زندگي ايمه دين (ع) رسيدگي به نيازمندان است، اظهار كرد: در قرآن كريم انفاق و كمك به نيازمندان و فعاليت هاي بشردوستانه بسيار سفارش شده است .
وي با قدرداني از مشاركت خيران و مردم در اين سنت حسنه اظهار اميدواري كرد كه اين طرح الگويي براي ديگر شهرستان ها باشد.
به گفته رئيس شبكه دامپزشكي ابركوه، ستاد احياي حضرت ابراهيم (ع) در اين شهرستان هرسال تعدادي دام سبك و سنگين را با نظارت دامپزشكي و همكاري شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان ذبح و گوشت آن را بين نيازمندان توزيع مي كند.
دكترعلي فاتحي نيا،افزود: در روز عيد قربان در مجموع 44 راس دام سبك و هفت راس دام سنگين در كشتارگاه با رعايت مسايل شرعي و بهداشتي ذبح شد.
مركز شهرستان 51 هزار نفري ابركوه در 140كيلومتري جنوب غربي شهر يزد قرار دارد.
7540*2047* خبرنگار: كارگر ابرقوئي ** انتشار: عباسقلي اشكورجيري*