۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۰۷
کد خبر: 82645375
T T
۰ نفر
مديرعامل صندوق اميد : طرحهاي كارآفريني به تدريج تجاري مي شوند

كرمان - ايرنا - مديرعامل صندوق كارآفريني اميد استان كرمان گفت: اين صندوق به عنوان دستگاه تامين كننده مالي در حوزه كسب و كارهاي كوچك تسهيلات قرض الحسنه را اعطا و از ايده هاي كارآفريني حمايت مي كند تا تجاري شده و به مرحله توليد برسند و در نهايت به صنايع بزرگ تبديل شوند.

فرهاد حكيم نيا يكشنبه در بردسير در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: صندوق كارآفريني اميد در هفته دولت 150 طرح خرد و كوچك را در سراسر استان آماده بهره برداري كرده كه به دليل تعدد طرحها در هر شهرستاني چند طرح شاخص با حضور مسئولان اجرايي به نمايندگي از ساير طرحها افتتاح مي شود.
وي افزود: اين 150 طرح با اعتباري بالغ بر 15 ميليارد تومان توانسته براي 270 نفر به صورت مستقيم شغل ايجاد كند.
به گفته حكيم نيا از آنجا كه افراد سرمايه گذاري كه براي دريافت تسهيلات جهت اجراي اين طرحها مراجعه مي كنند غالبا افرادي با سرمايه زياد نيستند در اين طرحها 20درصد مشاركت مي كنند و 80 درصد بودجه طرحهاي آنها توسط صندوق كارآفريني اميد مورد حمايت قرار مي گيرد.
مصطفي كوركي نژاد رئيس صندوق كارآفريني اميد بردسير نيز گفت: مجموع طرحهاي پنج ماهه شهرستان بردسير 43 طرح با اعتباري بالغ بر 5 ميليارد ريال است كه حدود 98 نفر را به صورت مستقيم مشغول به كار مي كند.
وي استقبال از اين طرح ها را نشانه موفقيت طرح مشاغل خرد دانست و افزود: تلاش دولت تدبير و اميد براي ايجاد اشتغال و كارآفريني بر پايه اقتصاد مقاومتي موثر واقع شده است و اميدواريم با جذب اعتبارات بيشتر شاهد شكوفايي بيش از پيش منطقه باشيم.
همزمان با هفته دولت و با حضور عليرضا همتي مديركل توانمند سازي صندوق كارآفريني اميد كشور چندين طرح با اعتبارات صندوق اميد افتتاح شد كه از جمله يك كارگاه گلاب گيري با اعتبار يك ميليارد ريال در لاله زار، طرح توسعه پمپ بنزين لاله زار با اعتبار 500 ميليون ريال و همچنين در طرح يك روستا يك محصول، 20 واحد پخت نان خانگي با اعتبار يك ميليارد و 350 ميليون ريال در روستاي كمال آباد افتتاح شد.
خبرنگار: زهرا بيرمي نيا** انتشار: بهنام احمدي *
7421/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها