۲۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82636199
T T
۰ نفر
تريلر حاوي 170 كيلوگرم ترياك در دام پليس كرمانشاه افتاد

كرمانشاه- ايرنا- يك دستگاه تريلر بدون بار كه 170 كيلوگرم ترياك از جنوب شرق كشور به مقصد كرمانشاه حمل مي كرد در دام پليس استان افتاد و علاوه بر كشف اين ميزان مواد مخدر يك باند چهار نفره مرتبط با اين محموله نيز دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جمعي از خبرنگاران رسانه هاي استان روز شنبه به دعوت فرماندهي انتظامي از اين محموله بازديد كردند و جزئيات كشف و ضبط اين ميزان مواد مخدر را از زبان سردار امان اللهي شنيدند.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه در گفتگو با خبرنگاران، با بيان اينكه اين محموله، پيش از توزيع در غرب كشور توقيف شد، گفت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر انتظامي استان با اقدام هاي اطلاعاتي و رصد قاچاقچيان سابقه دار، موفق شدند يك باند تهيه و توزيع موادمخدر را شناسايي كنند.
سردار منوچهر امان اللهي افزود: اعضاي اين باند به صورت گسترده در زمينه تهيه و توزيع مواد مخدر از استان هاي شرقي كشور به كرمانشاه فعاليت داشتند كه پس از يك ماه انجام كار اطلاعاتي و تعقيب و مراقبت ويژه مشخص شد كه سركرده باند اقدام به انتقال يك محموله به غرب كشور كرده است.
او گفت كه 2 تيم از ماموران اداره عمليات ويژه و پليس مبارزه با مواد مخدر استان كرمانشاه با هماهنگي مقام قضائي به ورودي شهر كرمانشاه اعزام شدند و پس از مشاهده خودروي موردنظر، نسبت به توقيف آن اقدام كردند.
وي با اشاره به اينكه اعضاي باند اهل كرمانشاه هستند، اظهار كرد كه اين محموله در يك دستگاه تريلر فاقد بار به طور بسيار ماهرانه اي جاسازي شده بود و ماموران در اقدامي غافلگيرانه توانستند 170 كيلوگرم ترياك را شناسايي و كشف و ضبط نمايند.
سردار امان اللهي با اشاره به دستگيري يك نفر در اين زمينه، تصريح كرد: در بازرسي از جاسازي تعبيه شده در كاميون 18 بسته مواد مخدر به مقدار 170 كيلوگرم ترياك با لفافه كشف شد.
وي گفت كه از ابتداي سال جاري 800 كيلوگرم موادمخدر در استان كشف شده كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 195 درصد رشد داشته است.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه در ادامه گفت كه امسال تاكنون 2 هزار و 800 نفر توزيع كننده مواد مخدر در نقاط آلوده شهر كرمانشاه دستگير شده است.
به گفته او همچنين امسال تاكنون 40 مورد محل فروش مواد مخدر در شهر كرمانشاه شناسايي و تعطيل شده است.
استان كرمانشاه با 2 ميليون نفر جمعيت 371 كيلومتر با عراق مرز مشترك دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها