۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۱۶
کد خبر: 82635508
T T
۰ نفر
آذربايجان غربي مقام دوم مسابقات وزنه‌برداري شمال غرب كشور را كسب كرد

اروميه- ايرنا- نائب رئيس هيات وزنه‌برداري آذربايجان غربي گفت: تيم وزنه‌ برداري اين استان با كسب سه مدال طلا، 2 مدال نقره و يك مدال برنز در نخستين دوره المپياد وزنه‌برداري شمال غرب كشور مقام دوم را از آن خود كرد.

شاهرخ پيري روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين دوره از مسابقه ها بيش از 50 وزنه ‌بردار از استان‌هاي آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، اردبيل، كردستان و زنجان حضور داشتند.
وي افزود: اين مسابقات نخستين دوره المپياد وزنه ‌برداري شمال غرب كشور بود كه به ميزباني استان اردبيل در سالن وزنه‌ برداري شهيد اسماعيل اعلمي برگزار شد.
وي ادامه داد: آذربايجان شرقي با 205 امتياز دوم و اردبيل با 169 امتياز مقام سوم تيمي اين مسابقات را از آن خود كردند.
نايب رئيس هيئت وزنه‌برداري آذربايجان غربي با اشاره به هدف برگزاري اين المپياد اظهار كرد: استعداديابي از بين وزنه‌برداران شمال غرب كشور و استفاده از ظرفيت‌هاي علمي، آموزشي و سخت افزاري اين استان‌ها از اهم اهداف برگزاري اين مسابقات بوده است.
به گزارش ايرنا تيم آذربايجان غربي متشكل از هشت وزنه‌بردار در اين مسابقات حضور داشت كه علي عالي پور در وزن 50 كيلوگرم، اميد مردي و علي رحيمي در وزن 56 كيلوگرم، فرهنگ افشين در وزن 69 كيلوگرم، عليرضا عبدالعلي زاده در زون 85 كيلوگرم، محمد ارسلاني در وزن 94 كيلوگرم، عرفان رجائي و اميرحسين جوانشير در وزن مثبت 94 كيلوگرم وزنه زدند.
اين مسابقات از روز چهارشنبه /25 مرداد / سال جاري آغاز شده بود كه شامگاه پنجشنبه / 26 مرداد / با معرفي نفرات برتر به كارخود پايان داد.
وزنه‌برداري ورزشي است كه در آن ورزشكار هالتري با سنگين‌ترين وزن ممكن را بالاي سر مي‌برد، مسابقات وزنه‌برداري در 2 رقابت يك ‌ضرب و 2 ضرب انجام مي‌شود و در هر بخش وزنه‌بردار حق انجام سه حركت را دارد، موفقيت در وزنه‌برداري فقط به قدرت بدني بستگي ندارد، توانايي‌هاي پرتابي بدن (قدرت انفجاري) براي اجراي سريع حركت در موفقيت وزنه‌برداران نقش دارد و حركت هاي وزنه‌برداري در مقايسه با حركت هاي قدرتي ديگر از جابجايي بيشتر و دامنه حركتي وسيع تري تشكيل مي‌شود.
اين ورزش از نخستين دوره بازي‌هاي المپيك (1896) جزو رشته‌هاي المپيكي بود اما وزنه‌برداري زنان از المپيك 2000 سيدني وارد برنامه المپيك شد. اكنون وزنه‌برداري در بخش مردان در هشت وزن و در زنان در هفت وزن برگزار مي‌شود.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهين بيدادرس ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي

سرخط اخبار استان‌ها