۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 82634563
T T
۰ نفر
دفتر رئیس‌جمهوری درواكنش به سخنان نماینده مشهد: این جرم مشهود اقدام به موقع قوه‌قضائیه را می‌طلبد

تهران - ایرنا - دفتر رئیس جمهوری روز پنجشنبه در اطلاعیه ای سخنان «جواد كریمی قدوسی» نماینده مشهد در مجلس را بی پایه و از جهات مختلف مایه شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی دانست و نوشت: این جرم مشهود اقدام به موقع مدعی العموم و قوه محترم قضائیه را می طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پی سخنان این نماینده مجلس و تكرار وارد كردن تهمت جاسوسی به برخی اعضای تیم مذاكره كننده هسته ای و همچنین دروغ در مورد دو تابعیتی بودن عده ای از مسئولان دولت، دفتر رئیس جمهوری اطلاعیه ای منتشر كرد.
متن این اطلاعیه به این شرح است:
«بسم الله الرحمن الرحیم
اظهارات اخیر آقای كریمی قدوسی در وارد كردن تهمت جاسوسی به برخی اعضای تیم مذاكره كننده هسته ای و تكرار دروغ در مورد دو تابعیتی بودن برخی مسئولان دولت، از جهات مختلف مایه شرمساری و وهن جایگاه نمایندگی مجلس محترم شورای اسلامی است.
دفتر رئیس جمهور با هدف روشنگری افكار عمومی و مقابله با تشویش اذهان با تاكید بر اینكه اظهارات آقای كریمی قدوسی، تماما بی پایه است، صراحتا اعلام می دارد كه موارد مطرح شده از سوی ایشان در هیچ یك از مراجع رسمی و یا در هیچ دادگاه صالحه ای تایید نشده و مشخص نیست ایشان به استناد كدام بینه، حجت شرعی و عقلی به خود اجازه و جرات می دهد كه خلاف اصل 22 قانون اساسی، نسبت به افراد و شخصیت های حقیقی و حقوقی این چنین بی محابا اتهام افكنی كند.
اتهامات وارده از سوی ایشان علاوه برآنكه مصداق بارز جرم نشر اكاذیب و انتساب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی است، با توجه به حساسیت موضوعاتی كه ایشان مطرح كرده است و نیز با توجه به جنبه بین المللی موضوع، می تواند مصداق اقدام علیه مصالح و امنیت ملی قلمداد شود.
از آنجا كه این اظهارات خلاف واقع، كه جرم مشهود است، بارها از سوی وزارت اطلاعات كه مرجع رسمی و مسئول این امر است، تكذیب شده و این روند تاثیری در تغییر رفتار ایشان نداشته و مسجل شده است كه ایشان بر تكرار اقدام مجرمانه خود علیه منافع ملی و امنیت ملی اصرار می ورزد، اقدام به موقع مدعی العموم محترم و قوه محترم قضائیه را می طلبد.
بدیهی است معاونت حقوقی ریاست جمهوری، به طور جدی این موضوع را از طریق مراجع حقوقی و قضایی پیگیری خواهد كرد، حق پیگیرد قانونی ایشان از سوی افراد حقیقی كه توسط ایشان مورد اتهام قرار گرفته اند محفوظ خواهد بود و باید در پیشگاه قانون و البته محاسبه الهی پاسخگو باشند.»
«جواد كریمی قدوسی» نماینده مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی در روزهای گذشته سخنانی در خصوص افراد دو تابعیتی و دارای گرین كارت در ادارات دولتی و در سطح معاونین وزرا و رده های مهم دولت و ریاست جمهوری مطرح كرد. او در این سخنان نام برخی مسئولان دولتی را بیان كرد و گفت: رئیس جمهوری تصمیم داشت برخی از این افراد را به عنوان وزیر به مجلس معرفی كند اما با تلاش های صورت گرفته، موضوع منتفی شد.
سیام**9314**
تنظیم: داود توسلی**انتشار:علی خورسندی
۰ نفر