۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۳۵
کد خبر: 82626594
T T
۰ نفر
دست آتش نشاني تربت حيدريه به بناهاي بالاي سه طبقه نمي رسد

تربت حيدريه- ايرنا- سرپرست سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تربت حيدريه گفت: اين سازمان هم اكنون به يك نردبان 32 متري نياز دارد كه براي خريد آن دست كم 35 ميليارد ريال اعتبار نياز است.

سيدمهدي كاظمي، چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازديد از دفتر ايرنا در تربت حيدريه افزود: نماينده شهرستان در مجلس از طريق رايزني با سازمان همياري شهرداري هاي وزارت كشور به صورت جدي پيگير اين موضوع است اما هنوز نتيجه قطعي حاصل نشده است.
وي با تقدير از تلاش مسئولان اين شهر براي تجهيز ناوگان آتش نشاني، افزود: اكنون ما تنها در قالب چارت تشكيلاتي خود از كانال شهرداري قادر به پيگيري مشكلات خود هستيم اما اگر آتش نشاني هم مانند آرامستان، اتحاديه مستقلي مي داشت، چه بسا در قالب يك تشكل صنفي مي توانستيم بسياري از مشكلات خود را بسرعت پيگيري كرده و به سرانجام برسانيم.
كاظمي در ادامه از خبرگزاري جمهوري اسلامي به عنوان يك رسانه تاثيرگذار ياد كرد و گفت: انعكاس و بيان مشكلات مردم و پاسخ گرفتن از مسئولان، به دور از هياهو و جنجال از ويژگي هاي اين رسانه موقر و ملي است.
مديران سازمان آتش نشاني شهرداري تربت حيدريه پيش از اين نيز بارها نبود تجهيزات كافي و از جمله فقدان نردبان بلند را از مشكلات اين شهر برشمرده بودند كه توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي منعكس شده است.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر و عضو نظام مهندسي ساختمان تربت حيدريه نيز پيش تر با هشدار نسبت به كمبودهاي آتش نشاني اين شهر، گفته بود كه عليرغم صدور مجوز براي ساخت ساختمان هاي تا هفت طبقه در اين شهر، تجهيزات آتش نشاني تنها توان مهار آتش ساختمان هاي سه طبقه را دارد.
سازمان آتش نشاني تربت حيدريه اكنون 53 نيرو دارد كه مجوز استخدام 35 نيروي جديد را گرفته و در حال جذب اين نيروهاست.
تجهيزات خودرو آتش نشاني تربت حيدريه 9 دستگاه با عمر مفيد 40 تا 50 درصد است و اين سازمان امدادرسان در قالب سه ايستگاه به شهروندان خدمات ارايه مي كند.
شهر 130 هزار نفري تربت حيدريه در 150 كيلومتري جنوب غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: عليرضا حسيني مقدم ** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
6121/5132

سرخط اخبار استان‌ها