۱۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82620427
T T
۰ نفر
مخالفت شدید چین با تحریم‌های آمریكا علیه ایران، روسیه و كره شمالی

پكن - ایرنا - چین روز جمعه با واكنش شدید نسبت به تحریم های جدید آمریكا علیه ایران، روسیه و كره شمالی اعلام كرد كه مخالف تحریم های یكجانبه گرایی آمریكا علیه هر كشوری است.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریكا روز چهارشنبه لایحه تحریم هایی را كه كنگره كشورش یك هفته پیش تصویب كرده بود، ‏سرانجام امضا كرد. ‏
كنگره آمریكا 26 ژوئیه (چهارم مرداد ماه) لایحه ای را با مجموعه های جداگانه اعمال تحریم علیه سه كشور كره شمالی، ایران و ‏روسیه با اكثریت قاطع به تصویب رساند و آن را به كاخ سفید فرستاد‎.
تحریم های آمریكا علیه ایران، كره شمالی و روسیه كه با واكنش های منفی از سوی جامعه بین المللی همراه بود باعث شد تا دولت پكن نیز امروز به آن واكنش نشان دهد و ناخرسندی خود را از آن اعلام كند.
در بیانیه ای كه به همین منظور از سوی وزارت امور خارجه چین منتشر شده، آمده است كه پكن خواستار حل و فصل اختلاف نظرهای بین المللی بر اساس احترام به یكدیگر و از راه گفت وگو است.
در این بیانیه همچنین تاكید شده كه چین مخالف تشدید تحریم های یكجانبه آمریكا علیه هر كشوری از جمله سه كشور روسیه، ایران و كره شمالی است كه به تازگی مورد تحریم واقع شده اند.
در بخشی از بیانیه دستگاه دیپلماسی چین آمده است: پكن معتقد است كه مناقشات بین المللی بین كشورها می بایست بر اساس احترام متقابل و روش های مناسب و منصفانه حل و فصل شود.
آساق**1597*انتشاردهنده:فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان