۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۲۶
کد خبر: 82608016
T T
۰ نفر
امسال 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات به فعالان بخش معدن پرداخت می شود

مهاباد- ایرنا- معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: امسال برای نخستین بار در كشور بیش از 10 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانكی در قابل طرح رونق به فعالان بخش معدن پرداخت می شود.

جعفر سرقینی روز دوشنبه در جریان بازدید از معادن و كارخانه های طلای تكاب در جنوب آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: ثبت نام معدنكاران برای دریافت این تسهیلات آغاز شده است.
وی اظهار كرد: در طرح تشویقی دیگری با هدف رونق بخش معدن، تمام بدهی های ناشی از جرائم دیركرد حقوق دولتی معادن تا پایان سال 95 بخشیده می شود.
وی گفت: بر اساس این طرح معدنكارانی كه تا 6 ماه آینده اصل بدهی خود بابت حقوق دولتی فعالیت های معدنی را پرداخت كنند، مشمول بخشودگی جرایم دیركرد می شوند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: سالانه 400 میلیون تن انواع مواد معدنی در كشور استخراج می شود و علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی، بیش از 6.6 میلیارد دلار صادرات مواد معدنی نیز صورت می گیرد.
وی با بیان اینكه بیش از 6 هزار معدن فعال در كشور وجود دارد، اضافه كرد: سالانه بیش از 85 میلیون تن سنگ آهن و 70 میلیون تن مس در كشور تولید می شود.
وی گفت: علاوه بر این سالانه پنج تن طلا از معادن كشور در مناطق مختلف استخراج می شود كه این میزان تا پایان برنامه ششم توسعه به 10 تن در سال افزایش می یابد.
معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فعالیت 2 معدن بزرگ طلا در تكاب گفت: 20 درصد طلای تولید شده در كشور از معادن طلای این شهرستان استخراج می شود.
سرقینی بیان كرد: تكاب با دارابودن 2 معدن بزرگ طلا و كارخانه های استحصال و فرآوری به عنوان قطب تولید طلا در كشور مطرح است.
به گزارش ایرنا، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیرصنعت، معدن و تجارت به همراه جمعی از مسئولان استانی و محلی از معدن و كارخانه طلای آقدره و كارخانه سنگبری روستای گنبد تكاب بازدید كرد.
وی در نشست های جداگانه با حضور فعالان معدنی و معدن كاران تكاب و اهالی روستای آقدره به بررسی مشكلات حوزه معدن و روستاهای همجوار معادن طلا پرداخت؛ تكاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
30727514/
** خبرنگار: امیر خالق نژاد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
۰ نفر