۱ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۴۷
کد خبر: 82606686
T T
۰ نفر
طرح بهبود معیشت كوله بران در دست تدوین است

ارومیه- ایرنا- معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مركزی مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: طرح ویژه ای با هدف بهبود معیشت كوله بران به موازات نظارت دقیق بر معابر مرزی در دست تدوین است.

به گزارش ایرنا سید علیرضا گلستانی زاده شنبه شب در دیدار با قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی در ارومیه افزود: ساماندهی تجارت مرزی در معابر و وضعیت معیشت كوله بران از برنامه های مهم پیش روی دولت به شمار می رود.
وی با تاكید بر اینكه كوله بران قاچاقچی نیستند، اضافه كرد: در بسیاری از موارد قاچاقچیان در پشت صحنه تجارت مرزی فعالیت می كنند و این امر موجب می شود تا برخی از كوله بران تنها حمل كننده بار قاچاقچیان باشند.
استاندار آذربایجان غربی نیز در این دیدار بر رسمی شدن مرز كیله در سردشت تاكید كرد و گفت: تجارت مرزی در این نقطه از كشور باید ساماندهی شود.
قربانعلی سعادت از ارائه طرحی به منظور رسمی شدن مرز كیله سردشت خبر داد و بیان كرد: با ایجاد فروشگاهی آزاد در مرز سردشت زمینه بهبود وضعیت تجارت مرزی در این شهرستان فراهم می شود.
وی ادامه داد: با تحقق رسمی شدن مرز كیله سردشت، نزدیك به 2 هزار فرصت شغلی جدید در این منطقه ایجاد می شود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از جمله استان هایی است كه كوله بران زیادی در مرزهای جنوبی این استان شامل پیرانشهر و سردشت فعالیت دارند.
طبق برآوردها حدود 16 هزار كوله بر در مرزهای ایران با اقلیم كردستان عراق و در شهرستان های پیرانشهر و سردشت به فعالیت مشغول هستند اما هزاران كوله بر دیگر نیز در سایر استانها از جمله كردستان فعالیت می كنند.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
۰ نفر