۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82594915
T T
۰ نفر

نگاهي به 6 نمايشگاه تجسمي در خانه هنرمندان

۲۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵
کد خبر: 82594915
نگاهي به 6 نمايشگاه تجسمي در خانه هنرمندان

تهران-ايرنا- گالري هاي خانه هنرمندان در اين هفته ميزبان 6 نمايشگاه تجسمي از تصويرگري،مجسمه،عكس و نقاشي به صورت انفرادي و گروهي است .

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار هنرهاي تجسمي ايرنا، هنرهاي تجسمي هنرهايي هستند كه حس بينايي را مخاطب قرار مي دهد اين هنرها شامل هنرهاي زيبا و هنرهاي كاربردي است.
خانه هنرمندان ، خانه اي براي همه اصناف و هنرمندان است كه هميشه با برپايي نمايشگاه هاي تجسمي سعي در گسترش و كمك به اقتصاد هنر داشته است كه در اين هفته ميزبان 6 نمايشگاه از آثار تجسمي است.
**گالري زمستان و مميز ميزبان آثار تصويرگران
نمايشگاه گروهي تصوير سازي 'خروس نشان' با ارائه 73 اثر از 73 تصويرگر در گالري زمستان خانه هنرمندان برپا است.
عاطفه شفيعي راد در گفت و گو با ايرنا در اين زمينه اظهار داشت: اين نمايشگاه نخستين نمايشگاه انجمن تصويرگان است كه در سال 96 برگزار شده دراين نمايشگاه تصويرگران كه با مجله همشهري همكاري داشتند، آثارشان را با اقتباس از دنياي رنگارنگ پرهاي خروس خلق كرده و به نمايش گذاشته اند.
وي ادامه داد: نمايشگاه تصويرسازي تابستانه نمايشگاه ديگري از تصويرگران است كه در گالري مميز برپا شده است .
شفيعي راد افزود: اعضاي پيوسته انجمن تصويرگران كه آثارشان از كيفيت مطلوب برخوردار و توانسته اند به صورت حرفه اي بر اساس ژانر مورد تخصص خود نظير داستاني، علمي آموزشي، انيميشن، بازي هاي رايانه اي ، كميك استريپ و .. در بازار كار فعاليت كنند . آثارشان در اين نمايشگاه بر روي ديوار رفته است.

**نمايشگاه نقاشي طاها قاسمي در گالري ميرميران
در گالري ميرميران نخستين نمايشگاه انفرادي نقاشي طاها قاسمي هنرمند خود آموخته با عنوان' جنگ نامه 'برپا است .
دراين نمايشگاه هنرمند نوجوان كه 14 سال سن دارد با تكنيك تركيب مواد بر روي مقوا با موضوع جنگ هاي واقعي و افسانه اي آثاري زيبا خلق كرده است.
اين نقاش نوجوان سعي كرده تا با نقاشي هايش عواملي كه منجر به جنگ شده اند را به رشته تصوير در بياورد همچنين در برخي آثارش چگونگي جريان نبرد تن به تن را به نمايش گذاشته كه نظر هر بيننده اي را به خود جلب مي كند استفاده از رنگ ها و نمايش حركت آدم ها در جنگ در اين آثار بسيار زيبا است.

** نمايشگاه عكس داريوش فردي پور در گالري نامي
بر روي ديوار گالري نامي عكس هايي از داريوش فردي پور با عنوان 'گاهي عاشقانه به آسمان نگاه كن' به نمايش در آمده است . 33 تابلو عكس كه همه در ابعاد 40 در 60 با موضوع بناهاي تاريخي اصفهان ، يزد و كاشان در معرض ديد قرار داده شده است.
داريوش فردي پور در زمينه اين نمايشگاه اظهار داشت: اطراف ما پر از زيبايي ‌هايي است كه يا كمتر ديده ‌شده يا اصلاً به چشم نمي ‌آيد براي ديدن اين زيبايي ها بايد حس خود را با نگاه همراه كرد و از نگاه ‌هاي كليشه‌ اي و سطحي بگذريم .
وي با اشاره به اينكه بايد به اين تصاوير عميق تر و عاشقانه تر بنگريم گفت: به علت نگرش مذهبي و اعتقادي سازندگان اين بناهاي تاريخي اكثر شگفتي ها خارج از ديد و رو به آسمان ساخته شده است زماني كه عبادت ‌كنندگان براي پذيرش درخواست خود رو به آسمان مي‌ كردند، ديدن اين زيبايي ‌هاي خارق ‌العاده نقش بسيار مهمي در تحول روحيه آن ‌ها داشت.
فردي پور خاطر نشان كرد: اين آثار هنري مانند قطعه اي از يك شعر و موسيقي است و هدف من از اين نمايشگاه عكس انتقال اين حس به مردم است.

**نمايشگاه گروهي تجسمي در گالري پاييز
نمايشگاه گروهي مهرداد خضريان و محمدعلي مقدادي با عنوان' آدم ها و باغ سوخته 'در گالري پاييز برپا است .
آدم ها و باغ سوخته‌ با همكاري دو هنرمند از چهار مجموعه پديد و آثار مختلف تجسمي از عكس، مجسمه، چيدمان و مجسمه با دور ريختني ‌ها به نمايش درآمده است.
نخستين مجموعه اين نمايشگاه مجسمه هاي چوبي كه از درخت ساخته شده است.
همچنين دراين نمايشگاه يك چيدمان دگرگون درباره ايران‌‌ با نام نوشته هاي پشت بليت در معرض ديد مخاطبان گذاشته شده است.
در اين اثر چيدماني 3 هزار جلد كتاب مانند يك ديوار بر روي هم گذاشته شده است و يك اثر زيبا خلق كرده است.
در قسمتي ديگر از اين نمايشگاه مجسمه هاي بازيافتي با وسايل به جا مانده از زندگي مدرن همچون نوار كاست ساخته شده اند عنوان اين نمايشگاه 'چشم دكمه اي ها آدمك هاي بازيافتي' است.

**گالري بهار ميزبان نمايشگاه چهره نگاره ها و بداهه هاي فلزي
گالري بهار نيز ميزبان نمايشگاه چهره نگاره ها و بداهه هاي فلزي شد. در نمايشگاه چهره نگاره ها مجموعه اي از20 طراحي الميرا صباحي نمين به نمايش گذاشته شد. تكنيك اين طراحي ها روان نويس و ماژيك سياه بر روي مقواهايي با ابعاد 40 در 30 است.
همچنين در گالري بهار مجموعه اي از 16 مجسمه كه نگار نجيبي با ضايعات آهن ساخته قرار دارد .مجسمه هايي كه با تكنيك جوش تكه هاي بازيافتي آهن شكل گرفته اند و هر يك فرمي از پيكره يك حيوان را به نمايش گذاشته است.

**دو نمايشگاه نقاشي در گالري تابستان
نمايشگاه نقاشي هاي نامي قنواتي زاده و عزيزه خدادي در گالري تابستان داير است.
خدادي 8 اثر نقاشي با عنوان سنجاقك شرقي و با تكنيك اكروليك بر روي بوم به نمايش گذاشته است. در اين مجموعه خدادي بر روي بوم هايي با رنگ هاي كدر قرمز سفيد و خاكستري فضاي شهري را به تصوير كشيده است.
در اين نمايشگاه قنواتي زاده نيز 6 نقاشي با تكنيك رنگ روغن روي بوم را به نمايش گذاشته است. موضوع اين نمايشگاه غياب انسان در مكان هايي است كه محل سكونت و يا اجتماع انسان ها است. او در اين مجموعه به نوعي زندگي چند دانشجو دختر را در خانه اي دانشجويي به تصوير كشيده است.
علاقه مندان به هنرهاي تجسمي مي توانند تا 27 تير ماه به گالري هاي خانه هنرمندان مراجعه نمايند.
فراهنگ**9338**1823 خبرنگار: صديقه بهارلو** انتشار: طاهره نبي اللهي
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ