۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82570505
T T
۰ نفر

كمبود اعتبارات و زيرساختها مانع توسعه ورزش گناباد

۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۵۳
کد خبر: 82570505
كمبود اعتبارات و زيرساختها مانع توسعه ورزش گناباد

گناباد- ايرنا- رئيس اداره ورزش و جوانان گناباد كمبود اعتبارات و زيرساختها را مانع توسعه و استفاده از ظرفيت هاي بالقوه ورزش در اين شهرستان دانست.

علي فاضلي روز دوشنبه در بازديد از دفتر خبرگزاري جمهوري اسلامي در گناباد افزود: سال گذشته از مجموع 300 ميليون ريال اعتبار در نظر گرفته شده براي ورزش و جوانان اين شهرستان حدود 30 درصد تخصيص يافت.
وي اظهار كرد: از اين ميزان حدود 120 ميليون ريال به 30 هيات ورزشي شهرستان اختصاص يافت كه رقم تخصيصي به هر هيات بسيار ناچيز و كمتر از پنج ميليون ريال بود.
وي گفت: زيرساختهاي موجود ورزشي گناباد متناسب با ظرفيتهاي اين شهرستان نيست و بخش اعظم ساختمانها، سالنها و فضاهاي ورزشي آن فرسوده و نيازمند بازسازي است.
فاضلي افزود: كف پوشهاي سه سالن آزادي، نوغاب و تختي گناباد فرسوده و براي تعويض آنها در مجموع يك ميليارد و 800 ميليون ريال مورد نياز است.
وي ادامه داد: به دليل توجه ناكافي به مقوله پشتوانه سازي و استعداديابي رده هاي سني مختلف در سالهاي گذشته، ورزش قهرماني در اين شهرستان با ضعف گسترده مواجه است.
وي اظهار كرد: همچنين در برخي ديگر از رشته هاي ورزشي از جمله انفرادي مانند كشتي، تكواندو، كاراته و ژيمناستيك در گناباد با ضعف بسيار روبرو هستيم و تعداد تشكهاي تاتامي ورزشهاي رزمي و كشتي جوابگوي نياز نيست.
فاضلي گفت: با هدف تحرك اثر بخش در ورزش گناباد، فعاليتهاي هياتهاي مختلف ورزشي بطور دقيق رصد مي شود و در يك سال گذشته روساي تعدادي از اين هياتها تغيير كرده اند.
وي ابراز اميدواري كرد با كاهش تحريمها، افزايش اعتبارات ورزشي و رشد سهم اعتبارات گناباد مشكلات ورزش اين شهرستان كاهش يابد.
وي افزود: خانه هاي جوان و همچنين ورزشهاي رزمي امسال در شهرستان گناباد راه اندازي مي شود.
وي استعداديابي و توسعه ورزش در مناطق روستايي و ايجاد خانه هاي ورزشي در اين مناطق، جلب مشاركت بخش خصوصي براي توسعه كمي و كيفي رشته هاي ورزشي و افزايش حضور تيمهاي ورزشي در رقابتهاي استاني و كشوري را از رويكردهاي مهم اداره ورزش و جوانان گناباد در سالجاري ذكر كرد.
فاضلي گفت: تاكنون 6 خانه ورزش روستايي در گناباد راه اندازي شده و به تدرريج در اكثر روستاها راه اندازي مي شود.
وي افزود: خبرگزاري جمهوري اسلامي به عنوان خبرگزاري رسمي كشور با حفظ رسالت خبري خود نقش مهمي در انعكاس اخبار و رويدادهاي ورزشي و مرتبط با قشر جوان داشته و بايد از ظرفيت اين رسانه براي رفع مشكلات اين بخش بيش از پيش بهره گرفت.
هم اكنون 2250 ورزشكار زيرپوشش بيمه در قالب 30 هيات ورزشي در شهرستان گناباد سازماندهي شده و فعاليت دارند.
7545/2095/ 6053 خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري ** انتشار دهنده: محمد حسين علي مقدم