۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82565981
T T
۰ نفر

پاندای خوش یمن برای ژاپن

۲۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 82565981
پاندای خوش یمن برای ژاپن

پكن - ایرنا - مسئولان صنعت گردشگری ژاپن برآوردن كرده اند كه خرس پاندایی كه به تازگی در این كشور متولد شده می تواند درآمد اقتصادی 242 میلیون دلاری برای ژاپن به ارمغان آورد.

به گزارش ایرنا، مردم كشورهای مختلف بخصوص آسیای جنوب شرقی به خرس پاندا علاقه بسیار زیادی دارند و تولد پانداهای نوزاد می تواند از لحاظ اقتصادی نیز به این كشورها كمك زیادی كند.
پاندایی نسبتا بزرگ جثه روز دوشنبه این هفته در باغ وحش منطقه اوزاكا متولد شد و حالا مسئولان باغ وحش برآورد كرده اند كه حضور این پاندا ۲۴۲ میلیون دلار برای این كشور درآمدزایی خواهد داشت.
باغ وحش «یونو زو» در اوزاكا از شهرت بالایی برخوردار است و اولین بار خرس های پاندا در سال ۱۹۷۲ میلادی در آن به معرض نمایش گذاشته شدند.
پیش بینی ها این است كه با تولد یك پاندای جدید ركوردی تازه از ورود مردم برای دیدن این خرس زیبا و تماشایی به جا گذاشته شود و درآمد اقتصادی كلانی نیز بدست آید.
در همان سال ۱۹۷۲ میلادی كه خرس های پاندا در همین باغ وحش به نمایش گذاشته شدند در مدت یك سال میزان ورودی ها به باغ وحش بیش از ۴۷ درصد افزایش یافت.
تارنمای ژاپن تایمز روز پنجشنبه برآورد كرده است كه امسال بیش از پنج میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از این محل دیدن كنند كه یك میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیش از سال قبل خواهد بود.
آساق**۲۳۱**انتشاردهنده:فرهاد راستی

سرخط اخبار جهان