شرایط دریافت تسهیلات برای واحد های صنعتی و معدنی تسهیل شد

بیرجند - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: با انعقاد تفاهم نامه همكاری دو جانبه 18 بانك و مؤسسه اعتباری با صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك شرایط دریافت تسهیلات از این پس برای واحد های صنعتی و معدنی در این استان تسهیل شده است.

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، داود شهركی، افزود: صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك برای توسعه سرمایه گذاری بخش غیر دولتی در صنایع كوچك و كوتاه كردن مدت زمان اجرای طرح های اشتغالزا و دارای توجیه اقتصادی ایجاد شد.
وی ادامه داد: همچنین صندوق ضمانت سرمایه گذاری برای تضمین و تسهیل در توثیق تسهیلات اعطایی بانك ها و موسسات مالی و اعتباری، تفاهم نامه های مختلفی را با بانك ها منعقد كرده كه ضمانت تسهیلات دریافتی واحد های صنعتی و معدنی كوچك و متوسط از جمله آنهاست .

** تامین نقدینگی مهم ترین مشكلات صنایع كوچك و متوسط
شهركی، تامین نقدینگی را یكی از مهمترین مشكلات صنایع كوچك و متوسط دانست و اضافه كرد: در نظر گرفتن تسهیلات مشخص بانك ‌ها همواره درخواست وثیقه ‌و ضمانت‌ هایی می كنند كه واحد ها گاهی قادر به تامین آن نیستند.
وی یادآور شد: درخواست وثیقه و ضمانت نامه، دریافت مراحل برای تولیدكنندگان طولانی می كند كه با پیگیری های صورت گرفته، صندوق ضمانت سرمایه ‌گذاری صنایع كوچك با سپردن ضمانت نامه ‌هایی به بانك ‌های وام ‌دهنده، برخی از مشكلات موجود در زمینه تامین مالی فعالان صنایع كوچك و متوسط را رفع كرد .
وی بیان كرد: در تفاهم نامه های منعقد شده، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك متعهد شده است، درصورت باز پرداخت نشدن اصل و سود بدهی از طرف متقاضی تا سقف مبلغ مندرج در ضمانت نامه صادره، وجه آن را به بانك بپردازد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تولید كنندگان استان كه متقاضی دریافت تسهیلات هستند و توانایی تامین وثیقه و ضمانت نامه بانكی را ندارند خواست با ورود به سامانه صدور الكترونیكی ضمانت نامه از طریق سایت صندوق ضمانت به نشانی www.sif.ir درخواست صدور ضمانت نامه مورد نیاز را ثبت و پیگیری كنند.
شهركی افزود: هم اكنون صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك با 18 بانك و موسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همكاری امضا كرده است كه گامی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی كوچك به شمار می رود .
وی بانك های دارای تفاهم نامه با صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع كوچك را ملی، ملت، سپه، تجارت، كشاورزی، توسعه صادرات، سینا، انصار، آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد ایران زمین، رفاه كارگران و صنعت و معدن عنوان كرد.
وی اضافه كرد: مؤسسه مالی و اعتباری كوثر و صندوق كارآفرین امید نیز بر اساس تفاهم نامه منعقد شده می توانند به واحد های تولیدی خدمات دهی كنند.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
كانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
7557* 2047* خبرنگار- رقیه محمدی* انتشار دهنده- عباسقلی اشكورجیری

سرخط اخبار استان‌ها