۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۵۰
کد خبر: 82561040
T T
۰ نفر
سنجش حدود 30 هزار نوآموز ورود به دبستان در استان كرمانشاه

كرمانشاه- ايرنا- معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان كرمانشاه با اعلام آغاز اجراي طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان گفت: پيش بيني مي شود 30 هزار دانش آموز مورد سنجش قرار گيرند.

دكتر ابراهيم شكيبا روز يكشنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: طرح سنجش سلامت نوآموزان در سال تحصيلي 1397-1396 در 32 پايگاه‌ ثابت و سيار از بيستم خرداد ماه با همكاري اداره آموزش و پرورش و دانشگاه علوم پزشكي آغاز شده و تا مرداد ادامه دارد.
وي گفت: اين طرح با هدف سنجش سلامت نوآموزان در ابعاد مختلف از جمله جسمي، شنوايي، بينايي و شناسايي ناتواني ها و اختلالات يادگيري و مشكلات رفتاري اجرا مي شود.
به گفته او، در راستاي اجراي اين طرح مراكز بهداشت شهرستان ها با ارائه خدمات پزشكي و مراقبتهاي دوره اي و نيز ارائه آموزش هاي بهداشتي به نوآموزان و والدين با پايگاه هاي سنجش سلامت همكاري لازم را خواهند داشت.
معاون بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي استان كرمانشاه در ادامه گفت: پيش بيني مي شود در اين طرح حدود 30 هزار نوآموز از لحاظ سلامت چشم، گوش، حلق و بيني، قد و وزن و آمادگي تحصيلي توسط مراقبان سلامت و پزشكان مستقر در پايگاه ها و مراكز جامع خدمات سلامت مورد ارزيابي قرار گيرند.
شكيبا افزود: اولياي دانش آموزان به منظور دريافت معرفي نامه براي پايگاه هاي سنجش بايد به مدرسه مورد نظر در محدوده منزل مسكوني خود مراجعه كرده و پس از دريافت نوبت در روز مقرر به پايگاه سنجش منطقه مراجعه نمايند.
در استان 2 ميليون نفري كرمانشاه اكنون 325 هزار دانش آموز در چهار هزار و 600 مدرسه زيرنظر 24 هزار نفر معلم مشغول به تحصيل هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نويدي ** انتشار دهنده:علي مولوي

سرخط اخبار استان‌ها